|
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Vad synd - då blir det ännu svårare som konsument att avgöra vad man får för pengarna. Amd har ju redan tagit bort frekvenserna och har istället intetsägande siffernamn. Vore bättre om modellbeteckningen angav klockfrekvens , intern cachestorlek och typ av kärna i CPU. |
|
|
Kimzo , det stämmer inte riktigt . Bara när det gäller spel osv . // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Det betyder ju att AMD får byta namn på sina prosessorer igen då eftersom måttstocken för deras namnsättning försvinner... Kanske var det som var meningen från Intels sida. |
|
|
Nu ska vi reda ut begreppen lite :) k1mzo: "AMD är rätt lätt att tänka ut ändå... En AMD XP2800 motsvarar en Intel 2.8Ghz" Det är fel, men en mycket vanlig missuppfattning. En AMD XP 2800+ motsvarar hur snabb en AMD Athlon thunderbird skulle ha varit om den gick i 2800MHz. Detta är något AMD började med när dom släppte sin Palaminokärna. k2mzo; shu!: "Grafikvägen är en AMD XP2800 lika bra som en Intel Pentium 2.8Ghz" Var får ni era grejer ifrån :) ? Min 528i Touring Länk |
|
|
Intel samarbetar med BMW Länk Intel och BMW inleder standardjobb Amerikanska elektronikjätten Intel och tyska biltillverkaren BMW ska ta fram en gemensam industristandard för att få elektronikprylar att fungera i bilar. Elektronikprodukter som bärbara datorer, mobiltelefoner och mp3-spelare fungerar bra i olika system i hemmet, men har svårt att jobba ihop med bilarna elektronik. Det tänker Intel och BMW ändra på, genom att börja arbeta fram en gemensam standard. Intel ska hjälpa BMW att vidareutveckla it-strukturen och tillsammans ska företagen marknadsföra bilelektroniklösningar i framtiden. Målet är att musikspelare, bilnavigatörer, mobiltelefoner och andra elektronikprylar ska kunna användas tillsammans med elektronik som redan finns i bilen, som ljudanläggning, färddator etc. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
coolt =) mvh Erik jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Kul, då sitter man här o skriver på en BMW :-) Min bil Länk |
|
|
Låter coolt... Men de första som kommer upp efter man läst texten så känns de som att från intels sida att de är ett sätt att komma in med sin teknik på bilmarknanden,alltså att intel känner mycket mer än bmw på detta! Men antagligen är de inte alls så,utan de är väl genomtänkt från bådas sida. |
|
|
Då får väl AMD kalla sina processorer boxter, 911,996 carrera och turbo äh, den var dålig..... |
|
|
Det roligaste jag har hört ang datorer och bilar den senaste tiden är att det är Microsoft som gör I-Drive. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.