|
|
|
|---|---|
|
Är på g med att riva en 3,6a. Jag har hört att reservdelsprisera är ruggit dyra, har lite frågor ang detta: Hu mycket ligger vev+vevstaklager på? Såg att 325 med m3 kompressormotorn hade köpt från bosch, nån skiillnad mot bmw org? Vart köper man lämpligast annars? /Anton | |
| ja priserna e ruggiga men annars åk till tyskland o handla mycket billigare .lycka till | |
|
Vevstakslager 12 x 96:-. Ramlager 12 x 90:- plus 2 x 260:- (för styrningsramlager). |
|
|
Ok nån sa nära 20000 för en renovering. Vilka lager har dessa priser(org eller pirat), samt vem säljer dem? |
|
| BMW Sverige. | |
|
20k för en helrenovering på en m88/s38 maskin är inget alls....då får man bara en översyn med lager + ring byte Dom delarna som är samma som m30 är rellativt billga att köpa..men det som är specifikt m88/s38 kostar så det smakar. Pratade med en som byggt upp en m88 motor...(e28m5) det hade kostat strax över 100loppor ( iofs med visst trim) + ny motorstyrning plenium mm för 50k. /Pelle |
|
|
köp org delar, det finns inte så mkt piratdelar, inte till 3.8an iaf. Packnings-satser kan du köpa på typ mekonomen men se till att du får elring (orginal) dom andra piratsatserna har mkt dålig kvalité/passform. (min egen erfarenhet) lager kan du också köpa där om dom kommer från nån stor tillverkare.. Men som sagt smakar det så kostar det, räkna med runt 20k för en "genomgång" ring runt till bmw, mekonomen, bildelsimporten osv och jämför priser, "paketpriser" borde kunna ordnas när det handlar om dessa summor. ge mej en lista på vilka delar du vill ha så kan jag kolla pris med min rabatt. mvh evers som renoverat 3.8 med smälta kolvar:-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.