|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| på min touring sitter batteriet under baksätet! | |
|
På min 91-a sitter det under huven. BMWCS #04759 BMWCS Syd KAK |
|
| Min 535 (E34) 91, har batteriet under baksätet. | |
| 525TDS -93, under baksätet | |
|
På min 525 M50 -92 sitter det under baksätet... Lars |
|
| Även på min 535 sitter det under baksätet. | |
| Ingen som egentligen svararat på frågan än. Vet inte heller hur mina batterier - en under baksätet och en i bagageutrymmet till vänster - hänger ihop. Skall båda kopplas ur eller bara den som är under sätet om man skall jobba med elektronik? | |
|
Är väl bara att koppla ur både för att vara på den säkra sidan? /// Nicke Länk |
|
|
Om du läste mitt svar tidigare så ser du: Extrabatteriet driver bara denna osv. Om du inte skall jobba med just värmaren så är det OK med att bara lossa huvudbatteriet. Om båda batterierna är lätt åtkomliga, varför inte lossa båda? FP |
|
|
Det är väl bäst att man tar loss båda då. Man vet ju aldrig var och hur de tidigare ägarna anslutit grejer som mobiltel, tjuvlarm, stereo etc ifall man har sådana.... |
|
|
Mina har suttit under baksätet både på 525-91 och M5 3,6-91 |
|
|
På min 525-91 (med AC) så sitter batteriet i baksätet. Är det inte så att om bilen är utrustad med AC, så har man batteriet under baksätet pga utrymmesskäl? I annat fall så placerades det i mototutrymmet. Mvh Jögge |
|
|
Jag har en -92 525i och har batteriet under baksätet, knappast omgjort utan ser originalplacerat ut. |
|
|
Rättelse: Jag menar naturligtvis UNDER baksätet.... Det skulle se roligt ut annars... :-)) |
|
Helga |
Det var viktbalansen som avgjorde om batteriet skulle vara under baksätet eller i motorutrymmet. Vad jag vet så har alla 520/525, 88-90 det i motorutrymmet. 530/535, 88-90 under baksätet. Detta pga bl.a tyngre motor. Helga |
|
Min 525I 89:a med ac har har batteriet i motorutrymmet. Mackan |
|
|
Jögge38: Hade inte ac i min 525-91 satt ändå under baksätet. Mvh |
|
|
M5-Power: Ok, då är det nog som Helga säger att det berodde på viktbalansen i bilen. Tyngre motor = batteriet under baksätet... Mvh Jögge |
|
|
520i-89 (Motorutrymmet) 535i-91 (Baksätet) ------ Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.