|
|
|
|---|---|
|
Min ABS lampa är lite (nervös) när jag vrider på täningen blinkar och har sig, men så snart motorn går och man kör med bilen är det inga problem... Åka utan tak e gött!! | |
Mr Hamann |
När vi ändå är inne på lampor... Jag har precis bytt bromsbelägg runt om som gick smärtfritt. Men lampan lyser fortfarande. Måste man få den släckt??? // Mr Hamann |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Abssystemet är ett ganska strömkrävande system , så kolla av statusen på batteriet. Alla celler hela, rätt spänning och välladdat. ///MVH Hasso Länk |
|
Har haft samma problem på en av mina förra bilar. Orsaken till att lampan inte slocknade var att en av ABS-sensorerna var trasig. Bilbesiktningen godkänner inte om lampan lyser. MVH PM PM |
|
|
Mr Hamann, du måste köpa en ny givare till den som sidan som "löst ut". Tror det sitter en höger bak och vänster fram elle nått! /Henrik |
|
Mr Hamann |
Aha, I see. Köps det på BMW eller? Pris och annat att tänka på då? // Mr Hamann |
|
Mr Hamann tror den kostar typ 50spänn eller nåt på BMW... det är ju den lilla givaren som sitter fast på ett av bromsbeläggen och den måste bytas så fort lampan för beläggen börjat lysa. Om man byter belägg innan den börjat lysa kan man vara lite försiktig när man drar loss den så är det bara att återanvända. /Magnus |
|
Mr Hamann |
Oki, thanks! // Mr Hamann |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
BMW nike:Angående nervös ABS lampan läs min dagbok vad som hände mig igår. :)) Länk Hr Hamann . Även om du bytt både belägg och givare så återställs inte systemet av sig själv utan lampan fortsätter att lysa, tror det är lika på de flesta BMW. Sätt på tändingen i minst 30 sekunder, utan att starta bilen stäng sedan av tändningen, och starta därefter bilen, då ska bromsvarningslampan slockna om allt är ok och rätt monterat. ///MVH Hasso Länk |
Z-kungen |
Är det Abs-givaren vid hjulet som är trasig så åk in på BMW så kollar dom vid vilket hjul det är trasigt kostar ca:250:- givaren kostar ca:1000:- så var det iallafall på min förra BMW. Z-kingen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.