|
|
|
|---|---|
|
Hej, kan BMW ändra inställningarna för klimatautomatiken? Den fungerar som den ska, men mina fötter tycker om när det är lite svalare än det är nu... och min överkropp vill ha den värmen istället. /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. | |
| ...kanske någon vet detta nu, ett år senare? | |
|
...fortfarande ingen som vet? /Jörgen -- Merit: Växlat till 3:an i 160km/h med en Volvo 240. Kopplingen sa pang. |
|
| Har du "mix/offset"-reglaget på max rött? Tycker du då ändå att värmen fördelas för mycket mot fötterna så verkar det mer troligt att det är något fel än att det behöver programeras om. | |
|
På E9x går det i varje fall inte att göra några ändringar och det är samma "problem" på dem (det beror på vad man uppfattar som varmt). Se mitt svar i denna tråd Länk . Detta verkar alltså vara ett generellt "problem" för flera modeller. Tydligen har de som bestämmer på BMW dålig blodcirkulation (=kalla fötter) eftersom de gillar +30°C vid fötterna. /Marcus |
|
| Brukar inte spela så stor roll hur mix-reglaget (du menar den i mitten på instrumentpanelen, under mittenutblåsen, va?) står när det gäller fottemperaturen. Den påverkar mest på överkroppen. | |
|
Ja det är det reglaget jag menar. Precis, det reglaget påverkar mest temperaturen mot överkroppen och bara lite temperaturen mot fötterna (i motsatt riktning). Men om du har max rött på mix-reglaget så kan du ju sänka temperaturen på klimatanläggningen. Vid max rött på mix så bör temperaturen ur utblåsen uppe och nere vara lika. Det upplever jag när jag känner med handen, men när jag sitter som vanligt upplever jag den inställningen som för kall vid fötterna och varm vid huvudet. Det är väl naturligt efterssom värmen stiger uppåt, och det är väl därför som den normala inställningen ger varmare luft ur utblåsen där nere på alla bilar. Mina erfarenheter gäller E36 och E46. E90 har tydligen alltid max värme mot fötterna utom vid vägsta temperatursettingen enligt den andra tråden. Det är ju naturligtvis helt galet om det stämmer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.