|
|
|
|---|---|
| Hallå! Har funderingar på att införskaffa en 540iT 98-99, har lustläst forumet för att hitta fakta. Är på det klara med att den är lite dyrare i drift än t ex en 528-530 men med all rätt den har ju en maffig åtta! , men hur mycket skiljer det! Har hittat uppgifter om bränsleförbrukning som varierar otroligt mkt, vissa har bilar som går under litern andra inte.Vad drar dom i motorvägskörning om man ligger kring 130km/h? Vad drar dom blandat? Är försäkringen enorm eller kan man äta annat än nudlar efter den är betald? 540 ägare skriv gärna några ärliga rader om era erfarenheter, tack för ett suveränt forum... | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Hej! Kolla in Länk under länken ekonomi. Maila om du vill veta mera, dvs vi kan språkas per telefon. PS Jag är ärlig DS ;) Mvh, Thomas E "I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!" |
|
Jag snittade 1,31 l/mil med min under ca 1000 mil. Landsvägskörning ca 0,95 l/mil, bara ren stadskörning sög ca 1,8-2 l/mil. Katalysatorerna verkar vara ett vanligt fel på 540n, lyssna om de skramlar och slå lite på dem om du har bilen uppe på en lyft. De gick sönder på min -96:a, skulle kosta 20k att byta till nya original. Jag sålde bilen istället. |
|
|
Min bil snittar 1.7 - 1.8 blandad körning med mest en massa kallstarter, landsväg i ca 130 drar den strax under litern. Jag har automat i min bil... Mvh //Busen |
|
|
Mkt tjat om ekomoni............ 540 är en dyr bil att äga om man ej har kunskapen om hur man kör och vårdar den, men mer bil för pengarna är svårt att hitta. Frugan pendlar med vår 540T varje dag till jobbet / stallet / dagis mao vi har den som bruksbil. Snittar vintertid exakt 1,2 milen blandad körning. Övriga kostnader exkl försäkring överstiger inte en Volvo V70. Inte dåligt med tanke på att 540T håller sig i det absoluta toppskiktet vad det gäller prestanda bilar. Försäkringen däremot måste man kolla upp noga. På vår kärra skilde sig premierna över 7000 kr. Att BMW framförallt de "kraftfulla" ( mer än 250hk) skulle vara dyra penningslukande monster är skitsnack. Med sunt förnuft och Autopower är de inte dyrare att äga än standardvolvon. Vi pratar riktig bil............. |
|
|
Har iofs E34 men min snittar ca 1.3-1.4 blandad körning under en längre tid. Kör en del landsväg o ligger då snäppet fortare än trafikrytmen. Resten av körningen är enbart inne samhället. Enbart i samhället tar den mellan 1.6-1.9 i mitt fall. I 130km/h tar den ca 1-1.1 i konstant fart. Försäkring 7000:-/år hel på farsan. Tror att du helt klart blir nöjd med en 540!!! Bmw-boy |
|
|
Det är ju klart att det blir billigare genom att skriva bilen på farsan och bedra försäkringsbolaget ! Mvh, Steaman |
|
|
steaman: Det är inte så mycket du behöver hänga upp dig på då vi använder den båda två! Kanske ska skriva en o samma bil på 2ägare:)??? Bmw-boy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.