|
|
|
|---|---|
|
mina ac e tom tror jag.. fins de någon stans man kan koppla på en klocka å trycka systemet se fall de är tätt så man bara kan fylla på ny gas?? å vatten kyllaren läcker å plast gaveln går den å lagga eller måste jag köpa en ny?? tacksam för snabbt svar Iron M/// | |
|
snälla ingen som har några bra tips eller råd.. måste fixa bilen så ja kan användaden Iron M/// |
|
|
Seriösa kylfirmor provtrycker innan de fyller systemet. Men troligen har din bil köldmediet R12 som inte är tillåtet längre, och då måste den byggas om till R134a. Ny kylare kostar 2000: på Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jag har de ny medlet r134a i min.. den föra ägaren konvetarde om den till de finns papper å kvitton på allt.. så de går inte lagga kyllaren då?? e inga sprikor i den bara att den fått en kyss på gaveln så de läcker när den blir varm.. Iron M/// |
|
|
Det finns firmor som renoverar kylare, kolla på Gula Sidorna. Men frågan är om det är lönt, 2000:- för en helt ny kylare är ganska billigt. Är det vänstergaveln som är sönder blir det extra komplicerat, då den innehåller anslutningarna till automatlådekylet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
japp e vänster sidan.. blir la till åp köpa en ny då.. några tips på ac kylen då?? e ju ganska gott å ha de svalt i bilen på sommaren när de e 25+ ute ;) Iron M/// |
|
|
vatten kylen gic å rädda bytte bara oringen e gaveln å pressade ihop den igen.. nu är de bara acn kvar.. vart prov trycker man den å fyller på gas??? Iron M/// |
|
|
Iron m/// Var bor du? Jag kan ordna det till dig för 500:- inkl. läcksökning, polaren är kylmontör.. :) Jag bor i hässleholm, nordöstra skåne. tel. 0738-333 195 Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
|
Krille_hlm ja bor i småland.. gislaved.. litte långt från skåne synd.. ska åka till den lokala kyllfirman här å fråga om dom kanske kan fixa de biligt.. vet du vart man provtrycker den då? å vart fyller man gas.. Iron M/// |
|
|
verkar ju vara många som grejat med ac´n men ingen som kan säga vad man trycker den å hur mycket man ska trycka den med.. Iron M/// |
|
|
Verkar inte vara alltför långt bort till Hässleholm från Gislaved, 500:- är JÄKLIGT billigt... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.