AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
982

kupéfilter - röklukt

MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Jag har lite röklukt kvar i bilen, även efter "sanering". Kan det vara så att lukten sitter kvar i kupéfiltret? Tycker mig förnimma en svag röklukt från ventgallren.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Går det att få bort? Köpte en MB250 som en äldre cigarrrökande herre ägt. mycket vädring, granar och annat som luktade, men efter några timmar i solsken
så luktade i allafall.Rökte själv så man överlevde ändå.
En kompis tvättade en 99-MB180T med fem liter lacknafta
invändigt men de luktade inget efter det, vad jag kunde känna.Jag skulle aldrig köpa en rökt bil idag,inte ens om det var pris därefter,.
Det är så härligt när skinndoften slår emot när man öppnar dörren.Undrar hur många år den sitter kvar?
Skönt att det luktar nytt fortfarande. Det gjorde det efter 20 år i mina föräldrars Saab-99-74 bilen hade bara rullat 6500 mil.Med plasten kvar på dörrarna.
Om det är kupefiltren som luktar så plocka ur dom och prova utan, borde väl lukta om dom? iså fall.
MVH

Hasso
MD
298
MDcruiser
545iA Touring -05
525iA Touring -02
Hur plockar man ut filtren? Är det en avancerad manöver för en kille med tummen mitt i? ;-)
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Varför inte lämna in bilen för en ozon behandling. De flesta rekond firmor gör detta för en mindre peng med "icke lukt kvar" garanti. Kostar under lappen tror jag (var så länge sedan jag gjorde det).
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Byt kupéfilter!!!
Grusse
Vart sitter kupéfiltret?

Plockar man det från motorrummet, eller från kupén?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Titta här !Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.