|
|
|
|---|---|
|
Tja luddig rubrik kan tyckas men för er som förhoppningsvis vet vilka jag menar förstår nog. Såg nyss att det var lite fuktigt på insidan om bakrutans nedre hörn och blev naturligt vis både förvånad och fundersam. Visade sig att de "kuddar" som sitter ute hörnorna på rutan var helt torra, ungefär samma konsistens som torr mossa. Dvs fallfärdiga. Tvättade bilen häromdagen vilken fm. var nådastöten för dessa. Nu till min fråga: Kan man byta ut dessa enkelt eller måste man plocka ner hela rutan osv? Alternativt går det att köra med vanlig "rutfyllning"? | |
|
Mina kuddar ser likadana ut behöver byta dessa jag också. Bmw 4 ever and ever.... |
|
TobbeBMW |
Mina ser likadana ut, som gammal rutten mossa :-) Men det läcker nite in än iaf, jag tänker prova följande när vädret tillåter, svart silikon som jag trycker ut och formar efter "kuddens" konturer. Vet dock inte hur resultatet kommer att bli, men i teorin så skulle det bli snyggt, |
|
Hej! Rutan sitter polyretan limmad,så vida det inte läcker in så håll inte på på å kladda med en massa silikon. Åk häldre in till en bilglasmästare och se vad han rekomenderar om det ser muggit ut.Du som hade läckage åk till närmaste bilglasis och se om han kan tätta läckan annars är det om montering som gäller då ligger list priset på ca 1425 + moms då byts även dekorlisten. Ps silikon + glas hör inte ihop. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.