AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
716

olika kolvar i m20 b25

Jag tror jag börjar bli unik!!
Har 3 st m20b25 block hemma, har nu upptäckt att det finns 4(fyra) olika kolvar till dessa block!
Block 1 tillverkat -87= Mahle kolvar komp 9.4:1(mindre skålning i kolvtopp)
Block 2 tillverkat -87=Mahle kolvar komp 8.8:1(med doom)
Block 3 tillverkat -89=Mahle kolvar komp 8.8:1(rak botten, som en 2.0 kolv) och sämre gjutning/lättare
Köpte kolv på Börsen till något av de här blocken, men fick tyvärr en K&S kolv(mycket sämre gjutning/30 gr lättare än Mahle)

Letar nu efter en kolv till något av dessa block! Förslag?

HELLRE OMKOMMEN OCH BORTKÖRD
ÄN BORTKOMMEN OCH OMKÖRD
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Det finns fler kolvar än du tror=) Visseligen till 2.7 då oxå!

Länk

Blanka däck AB
Har den länken också!
Men den säger inte så mycket om de olika tillverkarna eller utformning/gjutning på kolvarna.
Någon som vet vid vilka olika årsmodeller eller motornummer de olika kolvarna förekommer?
ck3: Hur ar laget hemma?? ar du startklar till langnas den 29:e?? jag siktar iaf pa det,hoppas henke ar klar da ocksa!! kommer hem om 2.5vecka sen skoter hela pask(har kopt "ny") sen hem och damma av liket och borja kapa och svetsa...

ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Pitebo: Det är fint! Jag har börjat riva motorn nu. Jag siktar att vara klar den 29 maj=)
Varfor riva den?? vad ska bytas? later bra det, blir nog manga som kor da! ska se till att fa klar min ocksa sa vi kan ha en BSAB kamp=), men det ar mkt som maste fixas, sa det blir tight med tid och jag har inte manga kronor kvar=(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.