AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.010

Dummy brake discs

Hej,
Är det någon som har erfarenhet av dessa sk "dummy brake discs", för att dölja gamla bromsskivor.

Länk

Tack!
Shan
Sidan fungerar ej för tillfället står det.

Men jag ska försöka mig på en gissning.
Är det en platta som ska se ut som en bromsskiva? Denna ska monteras mellan bromstrumma och fälg?

Mitt tycke om detta är sådant att det ser billigt och krappigt ut.
Du kommer sakna bromsoket rent visuellt. Det kommer alltså synas klart och tydligt att det är en billig fejkskiva monterad på bilen.
Mitt tips blir istället att göra rent bromstrumman från rost och smuts. Måla den sedan i en bra färg som motstår smuts och annat otyg som sätter sig på bromsarna.
Jag hade nog valt svart färg men man kan ju måla med annan kulör också. Passa på att måla bromsoken fram på samma gång så det blir enhetligt snyggt.

/Anton
Ser nu att du vill dölja din gamla bromsskivor. Såna "dummy brake discs" har jag aldrig sett. Men du kanske menar att dölja bromstrumman?

Om det bromsskivor på din bil så blir mitt tips att köpa nya skivor. Alternativt att svarva de skivor du har och fräscha upp dom.

/Anton
Tack för synpunkterna.
Själv har jag faktiskt nya skivor, det var bara en tanke hur det skulle se ut om man hade samma färg som på bilen.
Ni har nog rätt i att det kommer att se billigt ut.

Tack!
Shan
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Kommer nog att se ut som om man tryckt in en sån där skiva som man har till en del roterande rivjärn innanför fälgen, inte särskilllt snyggt med andra ord :-) // CB.

Får man ta BMW:n med sig in i himlen ? Länk
Framför allt: de skulle hindra ventilationen till bromsarna, sånt kan straffa sig.

FP
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
"Är designad till både 4 och 5 håls hjul. Simulerar bromskivor på hjul med trumbroms. Skyddar fälgen genom att skärma av mot bromsdamm."

Dom som skulle lägga märke till dessa skrapgrejor och samtidigt veta vad bromsskivor är, måste vara lobotomerat för att ens misstänka att dom inte är fake.

SKIIIIT.

Annars har jag inga ord.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.