|
|
|
|---|---|
|
Min E36:a har blivit helt knäpp på tomgång. Felet uppenbarar sig ibland. Felet är att när man startar bilen hamnar tomgången på ca 1500 varv. Låter man den stå på tomgång så rusar varvtalet iväg efter ett tag till 2000-3000 varv och sjunker inte förrän man startar om bilen. Det händer både när bilen är varm och kall. Tomgången har som mest stigit till 4500 varv i samband med att jag körde den.... Vad kan vara fel? Är det tomgångsventilen som strular? Eller kan det vara något som har hängt sig i boxen eller luftmängdgivaren? | |
|
Jag har fått ordning på tomgången nu. Det var 2 st givare som hade hängt sig. En på gasspjället och ytterligare en som satt brevid. Bara att rycka ut och spraya med 5-56 så gick den kanon igen. //Anders |
|
Dino |
Hade du samma problem också eller? för jag har nåt liknande problem men inte lika karftigt då för min varv går litte upp o ner men bara när den är varm o jag har hört att det ska vara luftmängsmätaren som är fel på, men det som du sprutade nånting på vart sitter de då ? |
///M ax |
Råkade ut för nåt liknande på min syrras 525... Det var nåt så löjligt enkelt som en golvmatta som låg i kläm vid gaspedalen... Tomgången for upp och ner som bilen var besatt... Jag blev helt knäpp innan jag hittade felet.... |
|
Jag sprayade kontakterna som sitter på spjället och den till lambadonden. Spjällhuskontakten sitter där slangen från luftmängdmätaren tar slut och kontakten till lambdasonden sitter precis bakom. //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.