|
|
|
|---|---|
Dragan525 |
Jag vart på mekonomen och skulle köpa svart hammarlack, men jag såg 2 olika sorter, den ena vart typ slät blankfärg (glansig) o den andra vart typ "hammrig" av sig (ojämn). Vilket ska jag köpa o räcker den "lilla" burken till alla 4 oken?..Det står också att den klarar temperaturer upp till +80 grader, räcker det? Tackar för svar!.. Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
Köp den "hammriga" hammarlacken. Den håller bäst och kan målas direkt på rost om man vill (antagligen inte så mycket rost på din 01:a iofs). En liten burk räcker lätt till alla 4 oken. ///Jesper BMWCS #5494 |
|
Dragan525 |
Men skulle jag kunna använda den släta hammarlacken om jag lägger på 2-3 lager..då borde det ju hålla och + jag vill ha den släta för att det kommer att se mycket mycket snyggare ut än den "hammriga".... Mvh Dragan BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE Vill ha en sån där emmfjämma! |
|
borde inte oken bli varmare än 80 grader? MVH Johan K |
|
|
jag å pappa målade en volvo 850 okej på med hammarlack testade att måla på skivan mot fälgen.. de släpte men oken sitter färgen på än! å de var förra sommaren Min bil Länk |
|
|
Stoffe, du målade väl inte skivorna med Hammarlack? /Andreas |
|
TobbeBMW |
Hammerite sitter som berget, och ger en metallicfärgad yta, målade mina ok blåmetallic i förra veckan, ser helbra ut, och färgen lossnar inte. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.