AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
999

Hammarlack, vilken?

Dragan525
Jag vart på mekonomen och skulle köpa svart hammarlack, men jag såg 2 olika sorter, den ena vart typ slät blankfärg (glansig) o den andra vart typ "hammrig" av sig (ojämn). Vilket ska jag köpa o räcker den "lilla" burken till alla 4 oken?..Det står också att den klarar temperaturer upp till +80 grader, räcker det? Tackar för svar!..

Mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Köp den "hammriga" hammarlacken. Den håller bäst och kan målas direkt på rost om man vill (antagligen inte så mycket rost på din 01:a iofs). En liten burk räcker lätt till alla 4 oken.

///Jesper

BMWCS #5494
Dragan525
Men skulle jag kunna använda den släta hammarlacken om jag lägger på 2-3 lager..då borde det ju hålla och + jag vill ha den släta för att det kommer att se mycket mycket snyggare ut än den "hammriga"....

Mvh Dragan

BMW 4 LIFE AND AFTER LIFE
Vill ha en sån där emmfjämma!
borde inte oken bli varmare än 80 grader?

MVH
Johan K
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
jag å pappa målade en volvo 850 okej på med hammarlack testade att måla på skivan mot fälgen.. de släpte men oken sitter färgen på än! å de var förra sommaren

Min bil Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Stoffe, du målade väl inte skivorna med Hammarlack?

/Andreas
TobbeBMW
Hammerite sitter som berget, och ger en metallicfärgad yta, målade mina ok blåmetallic i förra veckan, ser helbra ut, och färgen lossnar inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.