|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW 518 som rycker vid mellan registret, den går bra på tomgång och vid full gas men den rycker når man gasar lätt. Har bytt tändkablar,fördelarlock och rotor,kollat co justerat ventilerna, vad kan det vara ? Ola I | |
Y! |
Det låter som den får förlite soppa... har du kollat bensinfilter och pump?? //Jonn T |
|
Nej det har jag faktikt inte gjort kanske för att den går bra på full gas, börjar misstänka nått som har med lågfart att göra. Om det vore bränslefilter eller pump så borde det kännas på ett annat sätt kanske det är fel på luftmängdsmätaren. Ola I |
|
|
låter som luftmängdsmätaren spökar..... E-12 Billy B-10 Länk |
|
|
Hej! Om du ska börja felsöka luftmängdsmätaren så finns möjligheten att koppla upp lmm i ett ocilloskåp för att se hur bra den ger signal s.a.s. över hela "luftskivans" utslagsområde(på lämplig BMW v-stad förslagsvis))..Kan hjälpa med en elkontaktrenssprej(ej för fet) INTE 5/56 iaf, som du applicerar på kolbanan under locket i mätarn.Inga mängder med sprej då finns risken för "totalfel" i lmm. Annars så får du väl leta reda på en "kompis" med en likadan lmm(senare årsmodeller med L-jetronic) som check.. Mvh Janne. |
|
|
För att utesluta kontaktfel så gör som jag på min 318: Lossa och spruta kontaktsprej i ALLA kontakter du kan hitta i motorrummet. Tråkigt att göra nåt dyrt/jobbigt innan det. Felet på min 318 var att en torrsprucken soppaslang hade droppat på en kabel till insprutningen. Kan tom varit den som gick till lmm. Kommer inte ihåg. Bensinen kom tillslut innanför kabelhöljet med otrevliga elektriska problem som följd. Fick strippa hela kabeln och torka upp den och sen tejpa om... Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
Ska kolla lite mera innan jag börjar med nått. Troligen så kan jag få låna en luftmängdmätare, det verkar vara det enklaste sättet. Ola I |
|
|
Jag har hittat felet. Det var luftmängdmätare som strulade Jag lossade locket på den, lossade även plattan som sitter under armen som rör sig när man gasar, den kunde man justera lite uppåt så att det blev en ny kontakt yta för den röliga armen, gasade lite och lyssnade när bilen började gå bättre låste skruvarna och tog en tur. Den gick som en klocka.... Ola I |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.