AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
985

Storlek på högtalare fram?

Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Hej! Är det någon som vet vad det är för storlek på högtalarna i kickpanelerna? Tänkte uppgradera allting huvudenhet/kickpanel/subelementen/.Bilen ligger i ide fortfarande och det är en bit bort, så om någon vet ?
Tacksam för svar!
Mvh
Bluesman

Bluesman
Storleken är 5,25". Tänk på att inte köpra för djupa högtalare bara.

/Manray/
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
5 1/4" högtalare sitter i min fram, jag provade med 6 1/2 " men hålet är några millimeter för litet för den högtalaren. Om du inte vill skära i plåten kan du inte köra med större än 5 1/4"...
Bakhögtalarna är ett skämt, dom har jag bytt mot två 5 1/4" högtalare också, det går att skära ut i plasten men man måste vara nogrann att få hålet på EXAKT rätt plats då man har en förstyvningsbalk sittandes i vägen, men det går i alla fall.

/PG
Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Tackar! Någon rekommendation?

Bluesman
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Förra ägaren satte in DLS reference audio fram låter mycket bra,
Jag satte in mina gamla DLS pro audio bak, låter burkigt som f.. Jag skall byta dom högtalarna mot andra, vad vet jag ej.

/PG
Kan rekommendera Infinity Kappa 5.25" som jag har till framsystemet. Annars ska MBQuart vara bra.

/Carl

______
Länk
Jag satte i magnat och det lät iaf inte så bra.. =(

annars tror jag också på Infinity!!

//Svebba
- Jag är schnell !
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Bytte till Alpine,det är svårt att få det helt tätt där nere, finns mändger med hål, vinklar och vrår, men visst blev det bättre. Dock finns det mer att önska av ljudkvalitén vid högre volym.

ArctisZ3
Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Tackar för tips och förslag!

Bluesman
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Jag bytte till Rockford component system 5 tummare med delningsfilter 0ch lösa diskanter. Har tänkt att montera 6 tummare i dörrarna nu. Så Rockforden är till salu..

Z MMM Coupe
Visa användare
41
Kenneta
Z3 Roadster -97
540i -98
Jag har monterat 6.5 i kickpanelerna fram, låter lite bättre än orginalet.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Om man inte vill såga kan man ju göra som jag har i min bil... man bygger ut nya kickpaneler som man får plats med 6'or och 4'or i.... byggda för att passa i skruvhål som redan finns så man inte behöver röra plåten det minsta.

Det blir klart mycket goare ljud om man lyckas trycka in 6'or fram... iaf då jag inte har nån annan bashögtalare inne i coupen utan i bagaget på min Roadster.
Bl
46
Bluesman
Z3 1,8 -97
Har du bilder på det du gjort på din bil? Låter intressant

Bluesman
Z3 Magnus: "Bafflar" ?

//Svebba
- Jag är schnell !
alltså är det bafflar du byggt eller?

//Svebba
- Jag är schnell !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.