|
|
|
|---|---|
|
Hej! För ett par dagar sen gjorde jag slag i saken och köpte mig en begagnad sportskinninredning till min E36 Coupé. Jag är ruskigt nöjd med resultatet! Det uppstod emellertid ett litet problem. I den gamla inredningen hade jag en vanlig mittkonsol, för att nu byta till en med armstöd. Jag hade läst ganska mycket om just denna fråga här på forumet och kommit fram till att det kort och gott bara var att byta rakt av. När jag skulle montera det fungerade det som sagt dock inte riktigt som jag tänkt. Konsolen kommer liksom inte ner mot golvet. Armstödet sitter fast i en ganska mastig plastbit undertill som löper upp genom konsolen, och denna plastbit går nedanför kanten på konsolen och tar således i golvet/mattan innan själva konsolen ligger dikt an så att säga. Detta är som ni märker rätt svårt att förklara och jag har för tillfället inte möjlighet att bidra med några bilder. Är det någon som förstår vad jag talar om? Som kanske stött på samma problem? Vore tacksam för all hjälp jag kan få! Jag har sökt på forumet men inte hittat något som liknar mitt problem. // Instinct | |
|
Jag monterade själv armstöd i min förra bil. Om du köpte orginal fick du väl med en arbetsbeskrivning? Ta bort handbromsdamsaken. Skruva bort mittkonsollen. Jag fick skära lite i skumgummit under konsollen. Skruva dit den nya armstödet. |
|
|
Tjena Player! Jag köpte en hel inredning från skroten där armstödet ingick. Jag har gjort precis som du skrev bortsett från skärandet i mattan, men jag har å andra sidan svårt att se att det skulle hjälpa. nederkanten av mittkonsolen kommer liksom inte närmre än fem centimeter från golvet... Någon som skulle kunna scanna in en arbetsbeskrivning och maila över den!!?? MVH // Instinct |
|
| Kan det vara så att inredningen är till en sedan? | |
| Jag ser att du bor i stockholm. Om du ej får det att funka kanske jag kan titta på bilen. Annars är det enklaste att åka till bmw solna snabbservice , fråga lite snällt om dom har en minut för att titta på ditt problem. | |
|
Player! Nej nej, givetvis har jag köpt en coupéinredning till min coupé. Jag ska in på inspektion II imorgon så jag ska höra om de kan fixa biffen. Du ska ha ett jättetack för ditt erbjudande, jag kanske hör av mig om snillena på BMW misslyckas med detta troligen ganska enkla problem. Tack! MVH // Instinct |
|
|
Var nyss ute och monterade! Gick finfint... Väldigt enkelt: Glöm inte att ha de 3 särskilda bultarna som ska följa med! Köper du begagnat armstöd så fråga efter dessa 3 bultarna som håller armstödet på plats under mittkonsolen! 1. Ta bort Handbroms- och Växelspaksdamasken. 2. Skruva bort eventuella askkoppar eller ta loss hållarna. 3. Sätt in handen under varningsblinkers-knappen (via växelspakshålet) och tryck ut den. 4. Skruva loss båda skruvarna (en under varningsblinkers-knappen och en under den bakre askkoppen). 5. Nu kan du lyfta ut Mittkonsolen, dra upp handbromsen så du lättare kan lirka ut den. 6. Om det är så att du har överflödigt skumgummi som täcker hålen där armstödet ska skruvas fast så skär bort detta. Rätt vanligt. 7. Skruva bort de två befintliga skruvarna som håller handbromsen på plats (Var inte orolig den hålls på plats på fler ställen). Ta nu bort den lilla metallplattan som satt längst bak där du kunde skruva fast mittkonsolen, denna behövs inte mer). 8. Du ska nu kunna se tre hål där armstödet ska skruvas fast. Börja med hålet längst bak, skruva in bulten med förlängaren på där till hälften. Sätt nu armstödet på denna bult och skjut fram armstödet. Nu kan du spänna bulten så att armstödet hamnar på plats. Skruva sen fast de två främre bultarna. 9. Nu kan du sätta dit den nya mittkonsolen och skruva fast den. 10. Montera ihop resten. Lätt om du själv tagit isär det. Lycka till! |
|
| Jsg har monterat in mitt armstöd i dag, hade inte bultarna som skulle vara, utan drog in lite längre bultar, någon fara med det tro? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.