|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Elfrippo var det riktat till, förståss... Fredrik |
|
|
MrMarsupilami: Orginal oranga blinkersglas är mycket snyggare än vita blinkersglas i fronten, eftersom det är klarglas i strålkastarglaset ser det ganska konstigt ut med vitt (inte klarglas) som blinkers, eftersom de sitter ihop med de separata strålkastarglasen på e36'an. Kör på total orginal istället med oranga lampor runt om, om du ska byta. Jag har kvar mina om du vill ha dem, någon av bakglasen har trasig plast som täcker innåt bakluckan till (höger tror jag) så den får du skaffa på annat håll isåfall... Mvh, /Wille |
|
|
WilleW; You got mail :) Jens |
|
| MrMarsupilami: Sätt inte orangea blinkers på en röd bil! Den kontrasten blir helt fel (enligt mig). Jag tycker nästan att vita blinkers är en nödvändighet på dessa bilar. Speciellt på de röda och dakargula. | |
|
En orsak till att det inte är så mycket orginal i galleriet kan ju vara att det inte är speciellt spännande att lägga ut sin bil då. Det gäller mig i varje fall, vad ska man skriva? "Här är min bil, helt orginal, inget extra alls". Man vet ju oftast hur en bil ser ut / är utrustad i orginal så det känns lite meningslöst. /Hans |
|
|
Elfrippo; Inte säkert att jag monterar orangea blinkers. Vill åtminstone ha alla originaldelar till bilen så att den är lätt att återställa om jag, eller någon framtida ägare, vill. Håller med Wille om att det ser lite konstigt ut med klara strålkastarglas tillsammans med icke klara, vita blinkersglas så det blir nog klara blinkersglas eller orangea. Inte vita. Jens |
|
|
Bong; Vet inte om jag håller med. Även om bilen är original så tycker jag att det är kul att titta på olika bilar med olika färger och inredningar. Även om det är original. Dessutom så kan det vara kul att se folks fototalang och hur bra skick de håller sina bilar i. Det är alltid en fröjd att se en originalbil i fint skick, snyggt avbildad i ett fotografi. Det är min åsikt i a f. Jens |
|
|
Elfrippo: Gjorde samma sak som du för några veckor sedan. Är också ute efter en original M3 3.0. Tror jag hittade 3 st M3or som är original av alla som fanns där :( Mvh Tobias |
|
|
Tobias; Det kan ju omöjligt stämma. Jag började nerifrån under M-sektionen och av endast de ca 10 första M3:orna jag kollade på så var 3 st original. Håller ändå med om att det är bedrövligt många som inte är original. Jens |
|
|
Smaken och prioriteringarna är ju olika... När ni snackar "original" tänker jag direkt på motor, avgas, drivlina, chassi, bromsar, etc, medan ni tänker på utseende. Jag skulle lätt kunna åka runt i en rostig mattsvartrollad M3 bara den gick fruktansvärt bra... Typ Hammarströms. :-) Jag kan tom tänka mej en gigantovinge, vulgokjolpaket kromfälgar och neon överallt om det gav mej fullsponsring på alla kostnader (trim, däck, bränsle, etc, etc). Då gäller det bara att köra så fort att ingen hinner se mej, hehe. ;-) Som sagt, vi är alla olika. If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Hej. Smaken är som baken. Här är en bild på min bil när den var "klar": Länk Här före köp: Länk OBS! Ni kanske måste kopiera länken och klistra in för att den ska fungera. Den sista länken alltså... /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Håller med till 100% ser rent ut sagt för j_vligt ut med en massa lexus lampor o kraftiga vingar enda fördelen med det är att denna trotts allt lite aldagliga kaross (E36) förtörs så min blir ännu snyggare! =) Har dratt mig så långt visserligen så att jag vågat mig på ett par klarglas front blinkers för 750:- med "observera" svart bakgrund detta för att få denna lite kantiga kaross att se lite rundare ut... Tiden får utvisa om jag kommer att trivas med dom eller inte... Herr Ober, ein Autobahn bitte! |
|
| Till bumper: Din bil var helt okej. Inget överdrivet även om jag personligen gillar kromringar runt njurarna. Vad jag tycker om vingar vet ni vid det här laget. Problemet med vingarna är att det förstör bakluckan på bilen (bokstavligen talat). Om jag är spekulant på en bil så får den vara hur stylad som helst, bara den går att återställa till originalskick. Om bara några år kommer det nog vara ENORMT svårt att hitta en M3:a utan vinge, och då får man helt enkelt köpa en helt ny baklucka till bilen. Det tycker jag är lite tråkigt. Fälgarna gillade jag dock skarpt på din bil, bumper, och du ska ha creds för att du inte har satt på ögonlock! | |
|
Här är min tidigare bil... Länk Org förutom avgas som är ett H & H (Eisenman) och svart lackerat "nät" + vita blinkers fram Mvh Jimmy |
|
|
kom inte vissa m3 e36:or med organge blinkers runt om? har iaf sett någon sån och det såg mkt snyggt ut... men jag är väl lite cp som tycker så ;) |
|
|
Jo, M3´or från 93- till 95- hade oranga blinkers (Förutom Gt´n som hade vita fram) Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.