AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.806

Galleriet är deprimerande...

Sida 1 av 2
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Eftersom jag är ute efter en M3 3.0 så bestämde jag mig för att titta igenom galleriet för att se vilka bilar som eventuellt kanske kommer hamna på powerbörsen nu i vår. Jag måste dock säga att det var enormt deprimerande läsning för mig som är ute efter en fin originalbil. Det finns ju för he**te nästan inga bilar i orört originalskick! Rätt var det var dök det upp en fin originalbil, men glädjen vändes snabbt till depression då den nyblivne ägaren stolt deklarerade att högst på inköpslistan stod vinge, ögonlock, chip, sportsystem och sportluftfilter. Det kanske är värt att lägga till lite pengar för att få en 3.2:a, vilka inte verkar vara "förstörda" i samma utsträckning? Jag börjar i alla fall inse att man inte kan vara så kräsen när det gäller färgen. Hittar man en fin bil så får man nog strunta i vilken färg det är. Så länge den inte är gul...
Hittar jag ingen fin bil så blir det nog en hoj igen...

/En trött, deprimerad 20-åring
Åja, några "originalare" finns det väl? På rak arm kan jag, förutom min egen, komma på mosse's och JN's M3:or. Du får komma på M3-träffen här i Stockholm annars om du vill se fina M3:or!

Jens
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Här har du en...100% origial.. ;)

Önskar fler insåg värdet i att behålla blen så som den var tänlt från början!
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Dom är ju helt klart finast orginal. När jag köpte min så var det svarta njurar, och så satt det ögonlock och bakrutevinge på, men det är borta nu. Ska även se om jag inte ska ta och skaffa orginal-fälgar också så att det finns till bilen om nästa köpare vill ha bilen helt orginal.

PB
Gemini__
Håller med er fullt ut, era M3:or är absolut finast i originalskick. När jag ser stylade M3:or(M5:or åxå för den delen) brukar jag för skojs skull alltid kika efter hur mycket jobb det skulle vara att få den vacker igen, d.v.s. återställa den till någorlunda originalskick. =) Ibland är det små medel som behövs, som i "Petrus" fall, rycka bort lite ögonlock och vingar och dyl. Men ibland verkar det nästan hopplöst ju. Med värsta sortens spoilerpaket och trams, usch! ;-)

Mvh:
Thomas

Länk
Gemini__
kjolpaket kanske det skulle stå, jaja ni förstår nog.

Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Min är orginal på utsidan så när som på ett H&R Chassie! Vingen bak är fabriksmonterad. Det SKA vara orginal!! Den är skit snygg som den är utan en massa annat skräp typ ögonlock o o kristligt höga vingar mm....
Ja visst ja! Jag har ju Gt:ns cornersplitters men dom är köpta på Bmw iaf! :)

Det är som sagt kul o ha en M3:a som är orginal!!! Dom blir ju mer o mer sällsynta! Tyvärr!!

1BJÖRN
Länk
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Fan jag har ju klarglas blinkers fram oxå!! Det är ju inte orginal!!! Aaaaaa jag har börjat penta till min bil!! Får springa ut nu på lunchen o byta till orginal vita!! :)
Det är bara solfilmen o en 2 meter hög vinge som saknas!! :)

1BJÖRN
Länk
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Björn..ja klarglas á la Lexus går bort tyvärr... ;)
Men GT splitters & vinge är OK om det är originalsaker...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Mosse:

Jag håller med dig om mina blinkersglas fram......Men det gör att det glänser ordentligt om fronten iaf!! Folk flyttar sig när man ska fram! :)

All styling till Bmw ska köpas av Bmw annar går det bort......Fixar blinkersen nu på lunchen!! :)

1BJÖRN
Länk
Håller helt med er! Original M3 ska det vara, förstår inte varför så många är benägna att "styla" sina bilar. Synd!

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
Då var blinkersen fixade! :) Nån som vill köpa klarglas blinkers fram?

Min vinge är fabriksmonterad o cornersplittersen är Björn monterade men köpta på Bmw!

1BJÖRN
Länk
Sen om man ska köra mkt bana så kan man givetvis göra förbättringar, t.ex. bromsar, men ingen "styling".

1BJÖRN; Det var snabba puckar, nu blir jag ju själv lite tveksam till att behålla mina. Vad gav du för vita blinkers hos BMW? Monterade dem blinkerserna på plats?

Jens
Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
MrMarsupilami:

Det går alltid snabbt när det gäller bilen! :)
Jag hade orginal vita blinkersglas innan så jag var bara ute o bytte! Jag tror att Bmw tar 800:- för blinkers glasen fram! Lite väl dyret tycker jag!
Det tar ca 30 sek o byta till orginal!
Nu i efterhand så tycker jag att du ska byta till orginal vita!

1BJÖRN
Länk
1BJÖRN: Läcker bil o snygga bilder! Klart det ska vara original.

Visa användare
1.274
1BJÖRN
Porsche GT3
MatroxMGA

Tack för superlativen om min bil! Alltid roligt! =)
Orginal Rules!!

1BJÖRN
Länk
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Till Petrus: Jag såg din bil när jag kollade genom galleriet (tittade på alla M3 3.0)! Jäkligt kul att höra att du bytt till originalgrill och ryckt bort ögonlocken. Det gör att bilen utstrålar en helt annan klass! Kul också att du ska försöka skaffa originalfälgar. Din bil är exakt vad jag själv skulle vilja ha. En Avusblå bil i fint originalskick.

Till 1BJÖRN: Din bil ser också väldigt fräsch ut! Personligen gillar jag inga vingar, men en original GT-vinge kan jag i alla fall förstå att folk vill sätta på.
Visa användare
308
Petrus
M5 -93
520D M-Sport Touring -13
Elfrippo, Avusblå är ju en riktigt snygg färg, jag var ute efter en svart först, men så var jag och tittade på denna, och som sagt det är en snygg färg.

Jag ska ta lite nya kort på bilen och lägga in i galleriet nu när alla plastdelar är borta, det blir ju helt klart mycke snyggare!

PB
El
339
Elfrippo
M3 coupé -96
Till Petrus: Ja, gör det! Det vore kul och se den som den "ska" se ut.

Jag måste säga att det kommer bli kul att glida runt i en helt original M3:a (om jag nu någonsin får tag på en...). Det finns så många uppstylade exemplar, särskilt om man även räknar in 325:or, att det nästan känns lite kaxigt att komma med en bil som är helt original. Nuförtiden så sticker man ut mer om man kör en M3:a i orört originalutförande än en som är sönderstylad. På pluskontot noteras även att man av allmänheten ses som en sann entusiast istället för snorig grabb med keps (lite hårddraget kanske, men lite så är det). Visst, man kanske får mer uppmärksamhet i en bil med en meter hög vinge, ögonlock och plastkit men man måste fråga sig själv om det är den sortens uppmärksamhet man vill dra till sig... (ledtråd: folk kanske inte tittar på bilen för att de tycker att den är snygg...)
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej!
Fick "Bayrisches Blatt" igår. Där annonserades en original M3-limo ut.
Silver, Svart inredning. Hade man bara pengar så...
(Bara för att visa att dom finns, men du kanske vill ha en kupa?)

Fredrik

Vacker förare ska ha vacker bil ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.