|
|
|
|---|---|
|
Vänster fjäderskål fram på min 318i -86 blev underkänd på besiktningen, den har rostat så att det bara är en tredjedel kvar av den. Jag har hört att man kan köpa en lös fjäderskål och svetsa fast, är det mycket jobb för att få loss fjäderbenet? Säljer dom lösa fjäderskålar på mekonomen? Måste man ha ett par fjäderspännare för att få loss fjädern? Tack på förhand! | |
|
Där finns lösa fjäderskålar att köpa. Du får plocka ner fjäderbenet plocka av fjäder, dämparen mm. Köra av den gamla fjäderskålen med vinkelslip och svetsa fast den nya skålen med en mig svets. Du har dom klena benen på din 318 och eftersom dom INTE är eftertraktade så bör du kunna hitta ett beg ben för en väldigt billig pening. /Pelle |
|
|
Det kanske är bättre att köpa ett begagnat fjäderben, det verkar finnas rätt många på bildelsbasen.se. Vilka modeller har samma fjäderben som min bil, bara E30 318i eller alla E30? |
|
|
318i, 320i har dom klena benen på 323i sitter båda monterade och m3 325 318is (16v) har dom grova benen.. /Pelle |
|
|
Då köper jag ett begagnat fjäderben och monterar dit. Tack ska du ha Pelle! |
|
|
Det är de forumet är till för Micke!! Ge nu inte skrotnisse för mycket :- bara. Som referens gav jag 200:- för ett komplett ben, med dämpare och fjäder till en e23 för 1 månad sedan. Och ett till en 318 bör ligga där oxå! /Pelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.