AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
777

Vilket vax är att rekomendera??

Janzzon
Har en M5 som jag är förbaskat nogrann med och som jag har provat en del olika vaxer på, men är inte 100% nöjd.
-Är det någon som vet något bra vax?
Lacken är inte nedgången på något sätt, men jag vill ha en bättre glans på den.
Tack på förhand!
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jag har också provat några olika vax och det jag hittills är mest nöjd med är Sonax Hårdvax...
jo
73
joh
M535iA -87
Jag gillar Hagmans hårdglans, det är ruggigt lättjobbat och jag tycker det funkar bra.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har polerat med sonax bilpolisch med gått resultat.
Vaxade med turtle extreme nått nytt helt ok.
Har nu köpt Sonax proffs Waxpolisch som inte är petroluem baserat vilket ska vara bättre på mörka och röda bilar ska vissst inte bli flammigt och tål värme bättre. Luktar Apelsin.179 kr litern (billigt)
Ska prova till våren när alla tvättrepor ska poleras bort.det bör ju bli vaxat samtidigt om det är Waxpolisch?? (montrealblåmet ingen kul kulör men attans snygg när den är blank men allt syns)
MVH

Hasso
Janzzon
Jag har själv en Avusblå lack så jag tror jag provar
med Sonax Waxpolisch. (verkar ju vara bra)

Tack för svaren!

wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Mitt favoritvax är Autosmart Polish & Wax, det är det enda vaxet jag testat som inte ger flammighet på röd lack. Jag tror att tillverkaren heter Smartab
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Turtele waxs senaste (shine... nåt) röd flaska , fungerar perfekt enl. "min" lokala rekondare . Faktiskt det bästa vax han jobbat med under sina år . Polerade bilen där i helgen , är hel nöjd !

MVH Tony B BMW 525i
Lahega har ju en bra bilvårdsserie, med en massa
bra vaxer och tvåkomponents försegling m.m.

/Marcus
Bmwcs# 4680
al
7
alexandros
323 Ci -00
JAG HAR SJÄLV ANVÄNT NÅGRA GÅNGER BMW:S EGNA FLYTANDE HÅRDVAX, OCH TYCKER DEN ÄR RÄTT SÅ BRA, EN FÖRDEL SOM DEN HAR ÄR ATT DEN LUKTAR GOTT(CITRON)OCH SKALL INNEHÅLLA ÄKTA CAURNABA(VET EJ HUR MYCKET) SAMT ÄR PRISVÄRT.JAG UNDRAR OM NÅGON ANNAN HAR ANVÄNT BMW:S EGNA BILVÅRDSERIE?(FÖRUTOM VAXET HAR ÄVEN ANVÄNT BILSCHAMPOT) ERFARENHETER?

AD
För att hålla glansen över längre tid brukar polymervax eller lackförseglingar vara bäst.

MvH

David
ulfson
Länk mkt bra vaxer lite dyrt kanske men det är det värt
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Polerar med Sonax Polish och vaxar (f.n.) med AutoSmart Scandivian flytande hårdvax. Bra och lättjobbade produkter. Har också provar Sonax flytande hårdvax och även den är bra tycker jag.
Jag lägger på grejerna med polermaskin och tar bort med trasa och handkraft. Polermaskin rekommenderas, hundra gånger enklare med bättre resultat!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.