|
|
|
|---|---|
|
Min fråga är om e23:ans och E28:ans Glastaklucka är identiska, och att plåtluckans storlek är lika stor som Glasluckan! (Funderar på att byta ut den på min E23:a) | |
Paap Reeder |
Hej! Har bytt på min E 28 och trodde det bara var att byta plåtluckan mot en dito glas....men tji fick jag. Fick åka tebaks till skroten - 7 mil enkel - och ta loss även övriga delar ty du måste byta gejdrar, fästen, diverse olika lister, vindavvisarlisten m m småjockel som jag nu inte kommer på. Minns nu inte om vajrarna var lika. Motorn är i a f lika. Underluckan måste du också ha. Frågan om E 23 är lika som E 28 ... vet ej. MVH /// Paap R |
|
Okej då har du hjälpt mig att få ett problem ur världen. Då återstår bara om de passar mellan modellerna! Jag får nog ta och åka till BMW och fråga om dom kan hjälpa mig med det Tack så mycket för hjälpen Paap Reeder! |
|
|
I ETK är det samma taklucka till E28 och E23. Dock liggger det en brytpunkt vid december 1982 då plåtluckan gjordes om, jag vet inte om det fanns glaslucka innnan dess. Alltså bör glasluckan från E28 passa dina 3 nyare E23:or. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ok, tack för det. Jag håller nu på att ska jamföra med E28:ans och E23:ans skenor så dom är lika. Det är inte det lättaste att få tag i en "glaslucka" till E23,som det verkar?! |
|
|
Nu har jag jämfört E28 med E23. Och det visade sig vara lika skenor också. "Det kan man tacka BMW för" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.