|
|
|
|---|---|
|
Normalt när jag startar min 324TD så lyser glödlampan, jag väntar tills den slocknar, då tänds en grön lampa och jag vrider igång motorn och den gröna slocknar så fort motorn går, allt är bra, men nu har det blivit en förändring: Nu slocknar inte den gröna ibland, fast motorn startat, den lyser några sekunder efter start också, varför är det så??? Den lyser exakt lika länge som efterglödningen varar (har kontrollmätt). Tacksam för svar! | |
|
Du det där va knepigt, har ej råkat ut för det. Förstår inte riktigt vad det kan vara. Länk |
|
| Tänkte skifta relä med min andra 324, får väl se om det blir någon skillnad... | |
|
jag tror det har något med spridarna att göra men är ej riktigt säker helgonet |
|
| Alltså den spridaren som har en elekrisk anslutning? | |
| det är att det är nått fel med insprutningen eller tjyvluft | |
| ingen som vet nått?? | |
| har du hittat felet? | |
|
Nej det är lika. Lampan för fel på insprutningen har börjat lysa också ibland, efter en motortvätt. Det är inte vatten i bränslet. Bilen går som vanligt, oavsett vilken lampa som lyser. Snart dax att byta kamrem också, nån som har tips så man undviker fallgropar? |
|
|
Menar du den oranga lampan med en bensinmackspump och en spridare på? I så fall vet jag vad den betyder, men inte vad det betyder när den gröna glödlampan lyser efter start. Länk "Diesel är inget för veklingar" |
|
|
Japp den lampan. |
|
| Hur många ggr blinkar den? Eller lyser den konstant? | |
| När man glöder kan den lysa lite till och från, och ibland lyser den hela tiden när man kör. | |
|
På tändning ska den lysa, som alla andra varningslampor. Fast sken betyder allvarligt fel, endast när den konsekvent blinkar ett antal gånger går det att tyda ett visst fel. |
|
|
Tja den går exakt lika oavsett vilka lampor som lyser... Har du tillgång till fakta om motorstyrsystemet? |
|
| Nej, inte extremt mycket. Behöver själv veta en hel del. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.