|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja i grund och botten är det ju samma motor men visst är det lite olikheter. Bland skillnaderna så är det ju annat insug med större kanaler på 2.5:an, även toppen har större kanaler men det går att använda insug från 2.5:an till 2 litersmotorn och toppen går ju alltid att bearbeta. Kolvar och stakar har samma hållbarhet men volymen drar självklart ner toppeffekten lite. Båda motorerna är nog bland BMWs absolut bästa. /Jimpa --- Supports Project TurboTouring Länk |
|
PSRacing |
Chrille eller vem det är som skall slänga i m30 3,5:a.... Här e en bra sida i steg hur det går till att slänga i en m30 i en e30.... www.335i.de MVH patrick |
|
Hejsan.. Hmm blir nog att jag jagar tag på en 525 (ska man göra det så kan man göra det riktigt) hehe.. Tack så mycket patrik!! Någon som vet några bra hemsidor me tuning och div trimm?? Mvh: Christian |
|
|
Hur mycket komp är det i motorena?? 11.1 eller vad de heter (bara ett exempel).. Fundera nästan på en 530 motor å (har en som jag vet om). Hur är dom motorena då?? Mvh:Chrille |
|
|
Det ser ut att bli en 3 liter motor i bemmern!! Men vad fick man göra för att passa ner en sådan?? Mvh: Chrille |
|
|
Samma som sagts ovan, 530 motorn är en M30. www.reptil.nu |
|
| Kastar mig in lite hastigt o lustigt. Tycker du ska behålla originalmaskinen o överladda. Själv kör jag med Garrett T25, Audi S4 intercooler, Dalhems dump, extraspridare o tryckvakt. Laddar 0.7 med vridet fördelarlock (backad tändning). Motorn är totalt orörd invändigt o den går RUGGIGT fint. Hängde av en 328 häromdagen. Gissa om han blev snopen att se bakljusen från en e30 försvinna framför!!! Lek med tanken iaf. Tar förresten ca 3 timmar att återställa motorn till besiktning. >Lycka till< | |
|
Jo jag hade tänkt de först men ville samtidigt ha något större att bygga på :D Rått me 3 liter!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.