|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla galningar!! Jag har en bmw 320 i touring 89 som jag tycker det är lite för lite tryck i =) Jag har funderat på att turbo konvertera men tycker det känns onödigt på en 2 liters 6:a.. Där för har jag undrat om jag skulle kunna få ner en 3,5 liters 6:a?? Eller nått annat kul men jag vet inte vad som behövs.. Men 535:ans motor borde ju gå ner ganska smärt fritt eller 525:an 24v?? Skulle vara kul om någon kunde ge mig några förslag så jag vet vad som är värt att ge sig på för nått.. Ska ha nått att göra på kvällarna :D Mvh: Chrille krokodil! | |
|
Det är väl inte onödigt !? Ska konvertera min 320i.. :)= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
Vill du ha så lite krångel som möjligt med SBP så är ju en M20B25 att föredra =) --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
|
Jag har ingen erfarenhet i detta ämne men här är en artikel från Total BMW som handlar om en svensk kille som stoppat en Hartge 3.5-litersmotor i sin E30 Touring. Tydligen var det en del krångel, bl a med transmissionstunneln. Länk Jens |
|
|
Skulle vara jäkligt kul med en 3,5 liters motor.. Om det bara finns någon som kan säga om dom passa "bolt on" så finns det ingen tvekan om att det blir en sådan motor!! Men det skulle vara ok med 2,5 24ventilaren.. Funderade även på en 540 motor men det blir nog stort de.. Känns som det inte ger så mycket att hänga på turbo på "stackars lilla sexan" skickar väl den till månen eller nått :D Finns det ingen i sverie som har en touring med värre motor?? Jag vet inte av att jag sett någon iaf.. Coolt 335 Touring hehe Kul att det finns fler bmw "galningar" ///Chrille |
|
| Haha såg nu att det var en svensk kille på länken!! | |
|
Marsupilami !!!! Det var längesen man såg det namnet !! :)= KUL ! :)= lite OT ...men.. :)= "Vadå!? Har inte alla en tub i bagaget!?" |
|
|
respirator: Har du fixat grenröret själv?? Jag hade ideèr på turbo jag med. Men vill ha lite mer motor att bygga på :D Är de en touring du har med?? |
|
|
Vafasen! underskatta inte en 2liters bmw 6:a!;).. Även jag bygger på en 2liters.. riktigt bearbetad topp och en gt37:a så ska de nog råda bot på slöheten=).. Mvh Uffe |
|
|
respirator; Nej, det ser man inte så ofta nuförtiden. Har i och för sig en hel del Marsupilami- och Spirou-album hemma så de åker ju fram med jämna mellanrum :) Jens |
|
|
wuffe: Nej det är ett blir säkert bra me turbo men skulle vilja haft en rå sug motor i bilen :D |
|
| Vem skulle inte vilja a en riktig sugmotor.. En riktig sugmotor inger respekt!;). | |
|
Det finns ingen M30 ( 535 eller motsvarande ) som passar bolt on. Det e ett j-la bök att få i en sådan, jag har gjort det. Den motor som e mest bolton förutom M20B25 är M50 motorn från 525 E34. Den passar hyfsat bra, och passar med oljetråg och på växellådan. Ta inte en M30 motor, då får du mecka i ett år minst. www.reptil.nu |
|
|
Då är alternativet att jag skaffa en 525 24 ventilare :D.. Det måste ju gå att skrämma upp en sån motor rätt friskt va?! 535:an måste man jäklas med motorfästen och grejer eller? Mvh: Christian |
|
|
Motorfästen, växellåda, elsystem, kardan, framvagnsbalk... osv. BMW Andreas hade ju 750hk lite drygt i en M50 motor... så visst går det! ;-) www.reptil.nu |
|
|
De skulle ju vara så jävla rått med en råå motor!! Men den måste ju varit turbokonverterad va? Men du som verkar kunna lite saker "b1" vad tror du om att turbo konvertera en 525 24V?? Fan vilken besluts ångest!! Hjälp mig snälla :D |
|
| sök lite, måste bara varna dig först för att hamna i träsket =) | |
| Träsket?! | |
| aa i turbo träsket, d börjar med att du läser lite, kollar lite bilder, lite filmer, sen börjar du läsa lite mer, å sen är du fast, DU BARA SKA HA EN TURBO BMW, å lägger 85% av din lön på trim, då är du i träsket sen... | |
|
Hmm tror nästan jag är där :( haha.. Men bättre de än krogen å så :D.. Kulare iaf!! |
|
|
Chrille: Det är den motorn alla andra bygger turbo på, den e helt kanon till det. Vill du ha mycket kräm, är det en sån med turbo som gäller... www.reptil.nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.