AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.172

Någon som vill ta måtten på sin E30 taklucka?

Har köpt en taklucka som sades vara till E28. När jag nu ska byta är inte fästena på undersidan alls lika som på min gamla. Nu undrar jag om det är någon vänlig själ som kan mäta sin E30 lucka då jag misstänker att det är en sådan jag fått tag i.
Mät både på bredden och längden (över mitten).'
Tack på förhand !!!
Eller om det är någon som vet om det är samma mått på E28 som E30 luckorna.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
lugna dig tills folk har hunnit komma hem från jobbet...

---
Min E30: Länk

/Chrille
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
84x49cm

---
Kör också båge! www.sporthoj.com
Nisse Järnet: Tack så mycket för hjälpen. Då är det ingen E30 lucka jag har fått tag i.

deejaywasp: Av olika anledningar var jag angelägen om att få veta snabbt. Ledsen om det störde dig så mycket att du var tvungen att kommentera det :-)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
det är ett forum.. det är till för att kommenteras... dock inte prata med sig själv... ..öppna ett word dokument och skriv lite med dig själv så slipper vi andra se :)

nää nuu var jag dum :)

Förresten vad hade du för mått på luckan du hade fått tag på?

---

/Chrille
visst, kommenteras, om man har något vettigt att säga! Nä, nu lägger vi ner det.

Måtten på den jag köpte är 88*49cm, samma som sitter på min bil nu. Det jag misstänkte var att E30:n hade samma mått och att det skulle kunna vara en sån lucka eftersom inte undersidan var likadan. Nu är det tydligen inte då verkar det som om det trots allt är en E28 lucka ändån. Problemet kvarstår dock fortfarande, den går inte att skruva fast. Kanske en E24 lucka ???
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Japp... nu lägger vi ner... Men det va ju lite kul :)

Hoppas det löser sig... alla får väll gå ut och mäta sina luckor så kommer vi fram till vad din lucka är till för bil...

Den första som kommer med en mätning på en 88*49cm taklucka och talar om vilken bil den tillhör vinner en gratis biltvätt av Martin :)

---

/Chrille
tvättar gärna, men då ni komma till HBG :-)

Någon som vet om det sitter 88*49 luckor på fler modeller än E28?
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
Kan det inte vara en E28 lucka då och att det skiljer mellan årsmodeller. passar formen mot taket borde det vara så. Hör med BMW eller om någon kan kolla i ETK.

// Gunnar
----
mina bilar -- Länk och annat :)
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
E24:ans lucka är mindre... Har dock inte måtten i huvudet..
si
44
sinnes
530 Touring -93
318 Touring -91
deejaywasp:
Har man inget vettigt att komma me så tycker jag att man ska knipa käft...HÖNSHJÄRNA..
Att det skiljer mellan årsmodeller är ju möjligt. Det som jag tycker är konstigt är isåfall varför BMW ändrat till en lösning som är mindre smart. Den lösa luckan verkar bättre konstruerad med tanke på fastsättning än den som sitter på min bil. Den lösa luckan bör ju vara äldre om den nu verkligen är till en E28 eftersom min bil är en sen årsmodell.

Kanske en E34 lucka? :-)
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
vad jag minns på min -84:a som jag plockade isär, så var det 4 "fästöron" ner från takluckan som man skruvade fast i själva mekanismen.

// Gunnar
----
Ungefär så är det på min också, två stycken relativt nära varandra på varje sida i bakkant samt ett fästöra var i de främre hörnen.

På den jag köpte är det också två fästen på var sida bak medan det är någon sorts glidklack på varje sida fram.
Visa användare
300
318ST
525i -88 (bruksbil)
ok, då vet inte jag iaf.

// Gunnar
----
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.