AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
585

Mer hk till M3 e36

Vad mer än att chip trimma M3an kan jag göra för att få ut mer hk?
Med chip får jag ut 308hk ist. för 286, vad mer kan jag göra för att nå högre hk?
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
liten risk att du får ut några 308hk med ett chipp. Det du kan göra är att slänga chippet och mappa bilen istället. Då kommer du med lite tur kanske upp i 300hk. Sen kan du ju byta kammar mm mm, men det är inte direkt gratis till din bil.

///Jesper

BMWCS #5494
Så då blir jag lurad när jag köper chippet?
Är det omöjligt att det ger 308hk?
Finns det mer sätt? Nån annan med idéer?
Lägg slantarna på att fräscha upp chassiet i stället!Ett ställbart sk "gewindefahrwerk" från någon känd firma går lös på mellan 10-20".På en så gammal bil som en 94:a så brukar dämpar/fjädrar/bussningar oftast ha sett sina bästa dagar...
Visst kan du mappa bilen men räkna inte med att effekten stiger markant men däremot så får du i bästa fall en bil som går bättre o har mer "kraft",och det är ju de du vill.
Det ÄR möjligt att chippet GAV 308Hk på just den bil den "mappades" men om du kommer upp i den effekten vet jag inte...Man vet ju inte vad som va gjort mer på just den bils som chipet du köper gjordes på,den kanske hade annat avgassystem med annat mottryck,kanske annat luftfilter mm...Det finns en mängd faktorer som spelar in...

"Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de"
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Hahaha löjligt för fn, 22hk extra på en redan hårt trimmad maskin, in your dreams... Gör som Dawwe skriver och satsa på nya dämpare/fjädrar/bussningar (inga sänkfjädrar bara dock!) och lämna
chip/sportluftfilter till blöjraggarna.
Dåliga chip är heller inte särskilt nyttiga för motorn.
286hk räcker långt till vad M3an är avsedd för, dvs. njuta på krokig landsväg...
Nä spar pengarna och ge bilen lite extra omvårdnad som fin olja, en rejäl polering etc...

/Johan

-Mår dåligt utan M20-
www.e30klubben.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.