|
|
|
|---|---|
|
har hört att oljeservice indikator nollas efter att man har tagit ut batteriet (vilket jag har gjort under avställningen) stämmer det? hur håller man då reda på serviceintervaller? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Den skall inte nollställas om du kopplar bort batteriet! Varken på min M3:a eller min Z3:a gjorde den det ivf. /eFx |
|
|
Nej, serviceintervallet nollställs inte. Men däremot kan räknevärket för bromsvätskebytet nollställas om man kopplar bort batteriet. Så i såfall får man hålla reda på bytesintervallet själv genom att kolla serviceboken. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Då stämmer det jag har hört alltså. Johan kommer detta justeras vid nästa service eller måste jag hålla reda på det från och med nu? | |
|
Om jag har förstått det hela rätt, kan man bara "nollställa" räkneverket för bromsvätskebyte. Dvs. nästa gång du gör (skall göra) byte av bromsvätskan, kan du komma i fas igen, genom att be en verkstad nollställa räkneverket. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| tack Johan. Känner mig lugnad! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.