|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bimmerfantaster! Min bil är behandlad med mr cap för ett antal år sedan innan den kom i min ägo. Nu undrar jag om det går att polera och vaxa den som vanligt eller inte. om det går ska man använda något särskilt medel eller hur gör man? | |
| Fel forum, men ändå... Det du ska göra är att avfetta bilen rejält med ett bra avfettningsmedel. Ta sedan Lackrengöring (om det är metallic lack, om inte ta rubbing) och polera med maskin. Köp sedan ett bra vax/vaxkonservering och lägg på det förhand. Efterpolera också för hand med ett polertrassel. | |
|
En liten varning med rubbing! Det finns grovt rubbingmedel som ger en matt yta! Det värsta som kan hända om bilen är lackbehandlad och du börjar vaxa/polera den själv, är att eventuellt kvarvarande lackbehandling försvinner. Dvs. det är bara att polera/vaxa som vanligt om du inte månar om att ha kvar lackskyddet! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ok ska kolla upp det då |
|
|
MrCap behandlar gor man for att inte behova vaxa eller polera. Det basta ar att fortsatta efterbehandlingarna enl garantiprgrammet hos Cap. Lycka till |
|
|
Jo, men om det är flera år sedan man behandlade bilen senast, lär det inte vara så mycket kvar av lackskyddet. Så som jag ser det är alternativen att antingen lämna in den för en ny behandling, eller att börja polera/vaxa själv. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Gissar att det är 3-4 år sedan behandlingen gjordes. så frågan är som sagt hur mycket finns kvar av behandlingen? Har också hört att en sådan behandling innehåller någon form av silicon?? hur bra fäster då en vaxbehandling? |
|
| Håller helt med Johan, välj om du ska börja vaxa själv eller lämna in på ny behandling. Det kan inte vara mycket till lackskydd kvar nu. | |
|
OBS! Ta något annat bolag än Mr cap. Hellre en SAAB på uppfarten än 10 Volvosar på gården som jobbar med jorden :-) |
|
|
(Det mr cap gör är att dem lägger typ ett lager klarlack på bilen.) bra påläst BMW-Micke? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.