|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra vad ni tror att jag kan få i inbyte för min bil. Har hört talas om nån "grön lista" dom bilhandlarna går efter, är det nån som har den och kan kolla min bil? En cosmossvartmet svensåld 320d med 15000 mil på mätaren, All utrustning utan taklucka och skinn. Lilla navigatorn, 18" hjul. Full servicebok och i bra skick med allt väl fungerande. Nybes och servad i Jan senast. Tacksam för svar. Mvh | |
| Vet inte vad den gröna listan säger, bara att den ligger långt under vad du kan sälja den för privat! | |
|
Ta och låt bilhandlaren ge dig ett inbytesvärde när du spanar på ny bil, ta sedan det priset och släng på 15-20 tusen och du kommer utan problem få bilen såld... Privat. /Christofer |
|
|
Nånstans mellan 130´-140´ borde du kunna få om du säljer privat... Mvh |
|
|
Håller med rob_t_j72, runt 130' borde funka. På e39 ligger 'gröna listan' en bra bit över vad bilarna värderas till här på forumet. ex. 528i -97 12000mil = 120 kSEK i listan. Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Mmm runt 135" är väl vad jag vill ha för den. Troligtvis får jag väl inte i närheten i inbyte av en bilhandlare men det kan ju vara värt att fråga i alla fall......... |
|
mackan325 |
Jag har kikat efter en likadan, tittade på en idag. 2001 320dT svensksåld 8000 mil. Har den utrustning du nämner men vanliga 15' lm hjul, ingen radionavi (dock business rds/cd med multiratt) och enkel AC. Begärt 184, jag tror att slutpris hamnar på 165-70 vilket föranleder mig att tro att du får problem att få ut 135 för en sedan som är 99' och har gått dubbelt så långt. Hursomhelst, lycka till med försäljningen. |
|
Mackan På samma sätt som jah hittat bilar som gått längre än min för mer pengar så kan man ju givetvis hitta bilar som gått mindre för samma pengar. Min erfarenhet när det gäller att sälja bilar är dock att desperationen är ens värsta fiende. Det kvittar mig om det tar 1 vecka eller 3 månader att sälja den och jag är ganska säker på att jag kommer få 135" till slut. Alla går ju som tur är inte efter priserna bland proffstyckarna här som inte tycker Bmw är värt nånting. Att du tror på ett slutpris 15-20000 under det utsatta på den Touringen du sett ser jag som väl optimistiskt. Lovar att höra av mig när den är såld så får vi se om du eller jag hade rätt............. |
|
mackan325 |
Mer info. Touringen står inbytt hos bilfirma, ser ut som ny knappt ett stenskott. M och K värmare samt BMW org. avtagbar dragkrok. Sommarhjulen bara gått några hundra mil, vinterdäck ingick också. Försäljaren prutade 10ksek till 174 utan något snack, vilket föranleder mig att tro att åtminstone 170 är fullt möjligt. Som spekulant på en 320d hade JAG inte gett 135 för din bil, men det får ju stå för mig och är bara en åsikt vilket ju vad var du frågade efter. Än en gång lycka till! |
|
Mackan Om jag ville veta var ni hittar ett mer prisvärt alt till min bil hade jag ju frågat..... Skulle aldrig sälja min bil till nån som ringer och tjatar om att han sett en bättre bil än min till vettigare pengar... KÖP den då är väl mitt svar... Precis som alla trodde CanDa skulle få peanuts för sin bil så fick han ju ungefär det han trodde själv...... Skulle jag få prutat 10" på telefon skulle jag ju i och för sig undra varför han är så angelägen att bli av med den. Förresten har jag Webasto med timer på min och helt nya Potenza s02 225/40/18 på min bil..... Du får givetvis tycka som du vill men som jag skrev nyss så var min ursprungliga fråga vad min bil är listad till i "gröna boken" inte vad alla tror att jag kommer få för den..... Vet ju att det hör till med folk som tycker att bilen man ska sälja kanske är värd 60-80% av vad man slutligen säljer den för....... Ps: Du hade ju haft mer att komma med om du faktiskt sett både min och den andra bilen. Vet ju att bilar som är i "nyskick" enligt säljaren allt som oftast har lite småskavanker ändå..... |
|
|
Har du nån länk till den här bilen kanske? Skulle vara intressant att kika på underverket. |
|
mackan325 |
Tagga ner, du ville ha en åsikt om vad din bil är värd och det fick du, dessutom av en potentiell köpare snarare än profesionell tyckare och med ett referensobjekt, bättre kan det väl inte bli? Bilen ifråga finns på bytbil, sök på 320d 2001 den står hos 'bilgården' i Lund. Gröna listan som är ett vitt häfte i fickformat finns på närmsta bibliotek. |
|
Ok det är lugnt.... Blir ju lite defensiv när man har varit med om det förut med folk som i princip säger " Det får du aldrig för den bilen!" och sen får man vad man vill ändå i slutänden. Ang referensobjekt så har jag tittat på alla tänkbara siter med annonser på likvärdiga bilar som ligger mellan 120-160" så med all utrustning, skicket, fälgar osv så tycker jag inte 135" som slutpris är nåt fantasipris, men det får väl tiden utvisa. Ska du åka och titta på den här Touringen eller? Vore kul att veta det blir affär på den eller inte. Mvh |
|
mackan325 |
Kikade på den på lunchen idag, mitt kontor är 200 m från bilfirman. Såg riktigt fin ut så vi får väl se, vad har du snittat för förbrukning på din bil? Kan jag räkna med 0,6 vid mest landsväg? |
|
Min ligger på 0,65 blandat. Mest landsväg borde den ligga på runt 0,6 beroende på hur du kör. Dt går ju att få den att dra över 0,7 om man anstränger sig tillräckligt mycket..... Kollade efter 320d sedan 98-00 och hittade inte en enda som låg så lågt som min. Av ca 20 st så låg dom mellan 139" till över 220"....... Vissa gått 5000 mil mer än min och dem flesta mindre utrustade. Jag har ganska gott hopp om att få ut det jag vill ha. Hittade inte "din" -01 i skåne dock..... |
|
Jirar |
Wadstedt79 Inbytespriset på din bil enligt grönlista. Ca:100000kr |
|
Jirar Ok, tack. Ungefär vad jag trodde. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.