AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.376

Stol + ratt med minne. Vad tror ni?

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Har haft bilen hos BMW för att få tändningslås och rattlås utbytt.
Då sa dom att ratten ska dras in när man slår av bilen samt tar ur nyckeln för att det ska vara lättare att ta sig i och ur bilen + att man inte ska behöva ha förardörren stängd för att kunna justera rattinställningarna.
Jag kan bara justera ratten om förrardörren är stängd och ratten åker inte in när jag slår av tändingen och tar ut nyckeln.

Nu är det ju inget akut men man vill ju att det ska fungera som det är tänkt.

Nån som har ett tips? Mjukvaru-bugg?

/Johan
Plumber
Jag har för mig att det är tillval och kallas för instegs-automatik eller nåt liknande. Verkar vara vanligare på 7-serien, jag har aldrig sett en femma med det iallafall.
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Jag har elratt på min, men den åker upp, ej in ca 3cm när man stänger av tändningen. Det där med dörren vet jag inte men det kan jag kolla när jag kommer ihåg.

Be
26
Beemer_ron
528i Touring -98
Min ratt åker oxå upp när jag stänger av motorn.
Ratten går att justera när dörren är öppen (på min ialf)..
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Jag har El ratt med minne, men den åker bara fram och till baka inte upp och ner, vet någon vad det är för fel.

Länk
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Snackade med BMW om det igen när jag hämtade ut bilen igår och han trodde att det kunde vara en "bugg" eller nått med styrenheten. Men så länge det funkar i övrigt får man vara nöjd, man kan ju åtgärda senare om man får fler problem.

Men lite mysko är det ju, farsan har en 540 och den uppför sig lika som min, ratten åker inte in när man tar ut nyckeln.

/Johan
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
In vet jag ej om den skall utan den skall enbart åka upp. Skulle den dessutom åka in så skulle det ej förenkla i och ursteg då de flesta har stolen lite tiltad bakåt, prova själv med att ha ratten i innersta läget.
Ratt (och minne) skall fungera med öppen dörr.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Plumber
Är det alltså så att om man har elratt så ska den åka upp när man tar ut nyckeln?? Eller är det som jag tror, ett tillval? Någon som vet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.