|
|
|
|---|---|
|
tja, jag har precis köppt en bmw m5 touring -92 och har lite problem med stereon. När jag köppte bilen så satt det en JVC cd i den som vägrade ta emot cd skivor så jag pluggade in min nästan helt nya mp3-cd istället vilket medförde följande problem. 1. När bilen är avstängd och man startar cd spelaren så bara smattrar det i högtalarna tills cdn hittat skivan och börjar spela den. Det blir inte så när bilen är igång och inte om man bara startar den med radio och sedan stoppar i en cd efter.. 2. Om man spelar på hög volym så låter det som om högtalarna är spräckta. Har hört ifrån en kompis att det kan vara problem att byta spelare om det sitter originalmonerat slutsteg i bilen, men faktum var ju att original stereon redan var utbytt och att den nya är inkopplad på exakt samma sätt som den som satt i innan.. Jag har kollat flertalet gånger att det sitter exakt lika som med JVC cdn. och även jämmfört kopplings schemat på bägge cd spelarna. Jag har det mellan stora ljudpaketet i bilen dvs. det med 2st 6,5 tor jag i taket bak. är det någon som har någon idé om vad som kan orsaka detta, det känns ju skapligt jobbigt om man ska få byta tillbaka till en trasig cd-spelare då man har en som är något bättre.. mvh /Rickard | |
| saken är den att högtalarna lät inte illa med JVC cd:n så det är knappast fel på högtalarna.. | |
|
Jag har hittat problemet.. Den nya stereon måste vara klenare för om jag enbart kör högtalarna fram så låter det kanon men så fort jag kör bakhögtalarna med så orkar det inte med och börjar spraka på hög volym.. Tycker dock det är lite knepigt då det sitter slutsteg i bilen, men eftersom jag har en liten baslåda på 13liter med en 10" bas i som skall kopplas in i bilen så får jag helt enkenlt koppla bakhögtalarna på det slutsteget som jag skall ha till basen då det är ett 4-kanals steg.. Tack för svaren!! |
|
| testa och fasvänd en av bakhögtalarna...dom kanske jobbar emot varandra...då kan det låta skumt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.