AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.796

Montera dargkrok på E46?

Sida 2 av 2
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Om minns rätt så var det 2 plåtdetaljer på varje sida, men det är rätt längesen nu!

Elkablaget kan bli knepigt med tanke på bromsljuset! Idag sitter där en 21w lampa på bilen som är spänningsreducerad till ca 5volt för att agera bakljus, och ökas sen till full spänning för att agera bromsljus. Jag vet inte om man skulle kunna använda signalen som går upp till de tredje bromsljuset, för där nånstans bör det finnas 12v bromsspänning! I övrigt bör du bygga en form av reläenhet där du endast belastar blinkers, bakljus, backljus osv med ström tillräcklig för att styra reläer till respektive funktion. Detta för att inte snedbelasta ljusmodulen och skapa en massa trasiga lamplarm så fort du kopplar en kärra efter bilen.

Det finns ett mektips här Länk som någon Pierre har gjort och som jag har kommenterat i ett inlägg. (Fick se först nu att mina kommentarer faktiskt var inklippta i mektipset, samt länk till den tråden!!)

Ser oxå att ingen kommentar finns angående bromssljuset. Det kan vara så att reläet inte drar vid så låg spänning som 5volt, har inte undersökt detta själv!

Diesel-räsern
/Rickard
Ma
106
MantaMania
BMW 330i -01 M-sport II
Tack för svaret tarzan !

Jag glömde att nämna att det följde med kablage med box
och 11-polig kontakt.....
Dock är kablarna klippta och jag har inget inkopplingsschema.

/S

Po
70
Porginal
E46 330D -05
Jag har precis monterat drag på min 330 -05
köpte oxå ett beg. på skroten för 1450.

kabelhärvan som de klipper vid bakre hjulhuset 3 röda 2 bruna och 2 gröna

de 2 röda till plus via säkring, jag använde en lös hängsäkring på 15A och de bruna till minus
de gröna är ju dimljus och laddstyrning dvs de använder inte jag så de lät jag bli.

köpte kåpa till m paket, liten vinkelkap och kapade ur nedre plasten och filade till kanterna med en metallfil så blev det bra.

enkelt och gjordes på runt 2 timmar

Svart e det som gäller
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Porginal, har du besiktat också?

Har fått för mig att de vill de vill se nåt intyg eller monteringsanvisningen på ASB men är inte söker.
Po
70
Porginal
E46 330D -05
Nej inte reggat än, men jag köpte ett orginaldrag dvs westfarlia och de monteringsanv. finns att hämta på nätet.

Länk

Svart e det som gäller
Po
70
Porginal
E46 330D -05
Reggat och klart utan problem!

nu kan man kroka på släp utan att va olaglig!
dock va besiktningsgubben glad att han slapp göra en besiktning pga av mina tonade framrutor (att de ska vara så kinkiga)!

Svart e det som gäller
Lyfter denna tråden igen.
Jag har nyss monterat ett begagnat originaldrag, Westfalia.
Hittar inte någon monteringsanvisning på nätet.. Antagligen både blid och korkad....

///Micke
Ahh. Hittade den..
Här är till BMW E46! Länk

///Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.