AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
753

Anslutning CD-växlarkabel

Hej!
Har köpt en Alpine Mp3 växlare som jag glad i hågen skulle montera i bilen. Verkar dock inte finnas draget alla sladdar. Har hittat den lilla kontakten som skall in i interfacelådan men den andra större (6 pin) hittar jag inte. Antar nu att jag måste dra ny kabel ända fram.
Min fundering är då, var skall jag ansluta den framme?
Är det bak på färddatorn i mittkonsolen?
Hur får man ut färddatorn den på nått smidigt sätt?

Tackar

Magnus
Vad kan det röra sig om för bil? Skulle tro att växlaren skall kommunicera direkt med stereon, knappast färddatorn.

FP
Det är en 523i Touring -00
Var sitter stereon då?

Magnus
Beroende på typ av stereo: Uppe under luckan i mittpanelen har du CD eller kasett, på baksidan av denna har du alla anslutningar. Jag är inte så övertygad att din MP3-växlare passar ihop med originalstereon tyvärr, det finns en del adaptrar osv att köpa, allt beror på typ av stereo, reverse/business, multiratt osv.

FP
Ja för är det en Reverse så blir det inget av då den saknar CD växlar styrningen...

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Har som sagt en 523i touring -00
Den har även Navi och TV.
Hur vet man vad man har för stereo då?

Magnus
Kolla din mail ....

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Hej Gasar-Magnus

Jag har bara en bandare i min bil. Men jag har TV/NAVI i bilen. Jag undrar om du vet om det går att koppla på en cd vxl till bilen utan större problem? Eller är det så att om det inte är med från fabrik så klarar bilen inte av cd vxl?

På något sätt måste jag få så att jag kan spela upp cd skivor i bilen... Eller så får man kanske försöka koppla in en DVD enhet istället så att man både kan se på film och spela upp musik...:-)

Gorgonit: se ovan (i.e. check ya mailbox)

Go
119
Gorgonit
Alpina B10 4.6 -1999
Audi S4 - 2004
Nissan Micra Cab - 2006
Tack GasarMagnus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.