|
|
|
|---|---|
Johan_1024 |
Hej! Har en 328 cab på gång, fick bilder från motorrummet idag, så att bilen hade ett effekthöjande luftfilter. Är detta ok vid inreg + kontroll bes i Sverige? Mkt tacksam för svar, om det är ok ska jag ha bilen! Mvh |
|
Om förstått det hela rätt så bör det inte vara några problem sålänge "effektökningen"/ändringen inte är införd i Fahrzeugsbrief. Rätta mig gärna om jag har fel...Jeppe? Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Vilket luftfilter som sitter på bilen spelar ingen roll vid registreringsbesiktningen. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe, Inte ens om modifieringen är införd i FZB med någon sorts siffra på effektökning? Avviker inte bilen från helbilsgodkännandet då? Undrar av ren nyfikenhet :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Teoretiskt sett skulle det medföra ett underkännande. Men jag har aldrig sett att det förekommit, och har också väldigt svårt att tro att ett luftfilter skulle föras in under ändringar i briefet. Någon effektökning kan man knappast konstatera i alla fall... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
OK, det låter väldigt logiskt och nu vet jag hur det ligger till. Tack Jeppe! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
Johan_1024 |
Hej! Tack för alla fina svar! Kommer bestämma på Torsdag om det blir resa eller inte, har nämligen inte tid att åka innan söndag kväll och vi kunde inte reservera bilen förrän torsdag av förklarliga skäl! Mvh |
Johan_1024 |
Hej igen! Nu är bilen bokad och klar, båt och tåg bokat, ska bara hämta pengar och vagnskadeförsäkring imorgon. Ska bli kul! Enligt de bilder jag fått är bilen otroligt fin. Första gången jag handlar privat! Mvh |
|
heh.. endast montering av öppet sportluftfilter lär knappast göra någon mätbar effektökning.. -snarare tvärtom.. Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat.. |
|
Johan_1024 |
Hej! Hemma igen! Bilen var grym! Hoppas nu bara allt går som det ska på bes. fast det tror jag. Ska försöka fixa några bilder. Fats ni får vänta, ska till Gran Canaria imorgon:-) babes, bränna och beach!!! Ha det Mvh |
|
Krille_hlm, Jag är fullt medveten om att montering av öppet luftfilter inte ger någon extra effekt på en BMW. Vissa mindre seriösa firmor i tyskland skulle dock säkert kunna få för sig att föra in sin egna tilltänkta/önskade effektökning i briefet, för att uppfattas som seriösa, inbillar jag mig. Kanske är väldigt cyniskt, men sådan är jag :) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.