|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag funderar på att byta till sommardäck till helgen, är det fler som gör det eller redan har gjort det? Sen beror det ju kanske på var i landet man bor. Jag bor i Stockholm. Jag kommer byta däcken själv, hur hårt ska man dra åt?, Jag har en moment nyckel men den är nog för klen. | |
|
Erik76: Skruva til med fornuft - du skal inte hoppa eller trampa på grejen. Vet ej moment. Det ska sitte ordentligt, men inte stenhårdt. Jag tror det ska vara ca 5-10 mil innan man bör efterstramma. |
|
|
Dra åt HÅRT. Alu fälgar är så pass hårda att dom sviktar ju inget som plåtfälgar gör, efter dra bultarna efter 10-20 mil. Tänkt på att dra åt bultarna i X mönster! |
|
| Jag trodde att det var stålfälgar som var hårda medan aluminium var relativt mjukt? | |
|
Bytade till mina sommarfälgar igår. Dom spännde med nån nyckel som likna en "spärrnyckel". Kan det vara momentnyckel? Ska efterspännas om 10 mil sa dom... |
|
|
Bytte på bruksbilen i söndags. Som natt och dag. Halleluja. Efterdra alltid bultarna (oavsett alu- eller plåtfälg) efter ~15 mil. Snart kanske man får ut BMW:n också. Då är frågan om man ska åka på gatdäck eller R-däck i stället. :D |
|
| ravve: Det är riktigt, grejen "gläpper" vid ett visst mostånd. | |
| Det behövs bara efterdra bultarna om dem e nya. Dra inte för hårt nu! (Söker fortfarande efter fälgar o däck till salu) | |
| Jag söker också sommadäck + fälgar, bara pga att jag förlorat en centrumkåpa.. Bistert | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.