|
|
|
|---|---|
|
Skall man lyfta ur motorn med växellådan monterad eller skall man först demontera växellådan och sedan lyfta ur motorn. Vad är enklast? Speciellt att tänka på? Tips och trix? Länk <--- Mitt biturbo projekt -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- | |
| Vi lyfte ur med växellådan kvarmonterad. Fall det är det bästa sättet vete fan. Men den ligger på pallar nu iaf ;) | |
|
Vilket som faktiskt...själv föredrar jag att hiva ur maskinen utan lådan. Enda som kan ställa till med lite problem är dom övre bultarna mellan maskinen och lådan (torx) som kan sitta hårt. Ta bort motor kuddarna så du kan sänka ner maskinen dom extra cm, då är det betydligt lättare att komma till mot torpedväggen. Annars är där inga konstigheter att få ut och i en m30 i e28an. En riktig motorlyft underlättar betydligt. En klar fördel är att ha en 3/8 hyllsnyckelsatts med extra förlängare, led och torx hyllsor, block nycklar av torx modell samt en 12kantig 8 mm lednyckel är bra att ha. Givarna nere vid lådan...dom monterar man alltid fel kabel till så märk upp dom (bilen startar inte om dom är fel) /Pelle |
|
|
Kan man låta växellådan hänga kvar i sin infästnigsbalk eller skall den demonteras bort först? -Hellre gammal å rapp än ny å slapp- |
|
|
den kan du låta hänga kvar precis som den är /Pelle |
|
|
jag lade ett stag över främre fjäderbenstornen fram, som jag hängde upp lådan i, med ett spännband. detta för att inte ta knäcken på växellådsbalken och fästena till denna. TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.