|
|
|
|---|---|
|
Jag misstänker att min startmotor har sett sina bästa dagar. Idag när jag skulle starta bilen så drog den inte igång, elektroniken i bilen fick lite fnatt samtidigt, varvräknaren rörde på sig och innerbelysningen blinkade. Samtidigt hördes ett dovt elektriskt surr ifrån motorrummet. Efter tre försök så skrek startmotorn till, ett riktigt skärande ljud. På det fjärde försöket startade bilen som vanligt, och efter en liten tur så har det funkat normalt efter 3 omstarter. Frågan nu är hur länge jag vågar köra så här, kanske ska man ställa ner bilen direkt? Det lär väl knappast vara något plötsligt ryck från bilen, utan starmotorn som är på gång att ge upp eller? ____ Reach the door with a breath and a scream. | |
|
Precis som på min, till slut klickade det bara... Köpte beggad men testad från skrot i Växjö för 600:- inkl frakt, bytte själv och vilken skillnad! Det var antagligen magneten (solenoiden) som var slut, orkade inte renovera den gamla... Mvh |
|
| Okej... hur länge körde du med bilen innan sden strejkade helt då? Den har startat 7-8 ggr utan problem nu, men självklart så får jag ju se över startmotorn. Men vågar man köra ett par veckor med den? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.