|
|
|
|---|---|
|
Skulle hissa upp bilen med domkraft idag, tog bilens domkraft och började veva. Tyckte det kändes lite mjukt och domkraften tog i klolen på sidan (har m5 kjolar). Hissade ner och såg bittert att det var ett stort rosthål under sparklådan där man ska placera domkraften. Det hade bara gått rakt igenom! Jag köpte bilen i vintras så jag hade ingen aning om detta, inte så konstigt att det blivit rost under kjolen där det samlas skit o vatten hela tiden. Iaf, hade tänkt lämna in det här för att svetsa dit ny plåt. Är det någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta? Det e ju inte så "fint" plåtjobb som behövs göras så någon längre tid kan det ju inte ta direkt. Mvh Johan. | |
|
Jag svetsade min förra året bakom hjulhusen fram bl a. Han satte dit nya små plåtar och rekonstruerade domkraftsplattorna fram.. Samt på två-tre ställen bak där det behövdes lite mer plåtrekonstruktion. Samt på några småställen längs trösklarna. Det kostade mig 4100kr och han tog 280 kr/timmen. 2 dagars jobb och jag behövde bara hämta bilen sen. Skönt tyckte jag. mvh |
|
| Oj, det va ganska dyrt :) Jag har knappt råd och tanka så ska man råka ut för detta. Man kan ju låta det vara men känns inte så bra. Borde igentligen sälja bilen när jag knappt har råd att ha den. | |
|
Varför inte svetsa själv?, du känner väll någon med svets. Om du aldrig har svetsat förut så gör det ju inget, för det är ju ingen som ser det sen. Det är ju bara nästa några loppor o sedan använda glasfiber om du är tveksam över att svetsa hela vägen runt plåten. Näst den med ett par stora loppor ca 1-2 cm mellanrum runt hela plåten, rostskydda, glasfiber, rostskydda igen o sedan någon slags tröskel/sparklådespray. Slänga ut 1000-tals kroner på att någon annan svetsa skulle jag inte ha gjort, absolut inte på ett sådant ställe. |
|
| Har en polare som har en svets, får låna den och fixa det där i vår sen i samband med byte till sommardäcken. Jag har inget garage och hålla till i men kanske går ute ändå. | |
|
Stavros: Vem gjorde detta åt dig och vart? det har rostat runt alla mina domkraftsfästen, vissa mer. Och precis som för C.Douglas så märkte jag detta först när jag skulle hissa upp bilen en dag. Domkraftsfästet bara sjönk in i tröskeln och jag fick konstatera att det hade rostat kraftigt, innifrån dessutom. Jag vill bara att nån fixar ordning samtliga dom kraftsfästerna och plåten runtom någorluna eller bara plåten och sliter bort domkraftsfästerna. Det behöver inte se så snyggt ut när det ändå ska på kjolar. Och jag har inte tillgång till nån svets, bara pinne och det går inte så bra att svetsa med. Så gärna tipps på nån som kan göra detta. Helst i gävleborgs-trakten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.