|
|
|
|---|---|
|
Tjena. För en halvtimme sen när jag var på väg hem på E20 så körde jag ikapp en BMW 850. Drog sakta förbi han...sen såg han mig...och flina... När sen trafiken var hyvsat ren så kicka ja in 3:an och drog. Han blev ganska långt efter faktiskt.... Det var kul.........trodde inte de skulle vara sån skillnad väl uppe i fart...dom måste ju ha ett helvetes vrid dom där... Ville bara dela med mig...:) ///M3 | |
Dunlopracer |
fasen vill ochså ta ut min bil ju har ju massor kvar kan bara tänka mig hur gött de måste ha varit :D |
|
Härligt M3_Lover!!! Det är 450Nm i 850 om jag inte minns fel. MVH // Harris Länk |
|
|
Tack. Ja, de var inte alls tråkigt. 450nm...oj...och 300hk va? ///M3 |
|
|
Fanns visst 300, 326 och 381 hk i dom..vet ej vilken de va tyvärr... ///M3 |
|
|
nämen shit=D.. nu får snön försvinna fort som f*n.. vill ut å åka BMW=)!! Min Bil: Länk |
|
|
Ja nu fick man ju lite vårkänslor trots regn o blåst... Gott boys! Gasa på! M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Så länge de inte e snö och 25- är jag glad.:) ///M3 |
|
| Jepp 850 med 300hk har 450nm. Den med 326 har den nyare V12an och har 470nm om jag kommer ihåg rätt. Den med 381hk är CSi och den har 550nm =) | |
|
M3_LOVER; Blir riktigt avis på dig nu som redan tagit ut pärlan! Får gratulera till "skalpen" :D Trodde att det skulle vara mindre skillnad mot en 850. Den ska väl göra 0-1000 m på ca 26-27 sek beroende på om det är manuell eller auto. M3 3.0 ligger väl strax under det och det beror mest på att den är snabbare upp till 100 km/h. Det borde alltså inte vara så stor skillnad uppe i fart. Vad menar du med "ganska långt efter", två billängder, 100 meter? Drog du bara 3:an ut eller fortsatte du på 4:an också. Kul att veta att gamla "trenollan" står sig mot en en femliters tolva :D Jens |
|
|
Förresten, M73B54 (den senare 5,4-literstolvan) har 326 hk och 490 Nm. Jens |
|
|
Jens: Tackar tackar:=) Jag glömde ju att ta numret så jag vet ej vilken V12:a det var tyvärr. Antar att det var den på 300hk och 450 nm. Men var det den med 380 så gör de inget:)) Jag peta i 3:an..sen drog jag upp till 5:an.. Han började gasa precis samtidigt i stort sett också. Hmm..ja..Jag skulle kunna tänka mig upp emot 30-40m.. Drog från ca 100-230km/h kan vi säga.. Åkte ifrån han mest mellan 3:an och 4:an..sen på 5:an var det svårt att avgöra men han kom aldrig närmare i allafall..... Så jag får vara nöjd med det... Trodde också att en bil med sånt vrid skulle gå som satan uppe i fart...kul var de i allafall... ///M3 |
|
| Skulle inte kunna vara en 840Ci? Bara en undran... | |
|
Det är nog inte omöjligt att M3 3.0 tar en 850 även i högre hastigheter. I det här testet från SportAuto så var en M3 3.0 t o m snabbare än 850 CSI upp till 200km/h: Länk nilez; En 840Ci har faktiskt i princip samma prestanda som 850. För den som vill läsa mer om 8-seriens olika modeller och prestandasiffror, gå in här: Länk Jens |
|
|
Hur stor är viktskillnaden bilarna emellan? 8-serien är ju ingen Lotus Elise direkt... //Thorssa |
|
|
M3:an är ca 300-350 kg lättare så visst skiljer det. Det förklarar ju att M3:an är snabbare till 100. I högre hastigheter däremot, handlar det mer om luftmotståndet och friktionen än om vikt. Jens |
|
|
Det var en 850..garanterat..såg klart och tydligt 850 emblemet....precis..M3:an har fördel i början av vikten..men 850:n har ju 130nm mer i vrid.... ///M3 |
|
| Jag rejsade med en 850ia i höstas, han hade inte en chans... :-) | |
|
Gött de..alltid kul att dra bilar med dubbelt så många cylindrar:) Snygg M5:a föresten.. ///M3 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.