AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.013

Dyrare med BMW emblem på! Blir så förvannad!

Igår åkte till en skroter för att köpa små grejer till bilen. hitade en tanklock + fina velour mator med bmw emblem på i samma färg som inredningen på min bil.. frågar priset skulle kosta 200:- kronor tyckte att det var bra, till hon ser att det fanns bmw emblem på då ville hon ha 500:- Jag sa varför och hon så att utan emblem på kostar 200, men med bmw emblem på kostar 500:- tyckte bara att hon ville utnytja mig för att jag åker bmw, åkte därifrån direkt. fattar inte hur fan folk kan göra sådär bara för att man åker bmw. hade varit volvo då hade varit ännu billigare så hon.....

M.V.H
MAuricio
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Marknadsekonomi. Tänk om det hade varit Ferrarimattor!

Jämför med att handla nya mattor hos en BMW återförsäljare. En universalmatta är nog väsentligt mycket billigare än en med BMW logo på.
Inte ett dugg konstigt tycker jag! Det är nog för övrigt inget som har med att du åker BMW att göra, det är nog samma om jag åker dit med min Chrysler, eller kanske t.o.m för en Volvo? :-)
Visst är det för jävligt att klädesplagg med t.ex. små krokodiler på är dyrare än de utan också ? ;-)
Ja så borde också original mattor till en volvo var dyrare då!!! dem tycker att det är bara bmw som ska vara dyrare.
om jag säger att de ville ta extra betall för att det var bmw grejerna är så, dem sa det till och med!!!

BMW grejer att det är dyrare det vet vi när dem är nya. Men på en skroter allt är gammal. Ibland de på skrotarna vill salja delarna nästan på fullt pris... de köper en bmw väldigt billig eller för en bmw för att sedan sälja delarna för tusental kronor tycker i alla fall det är fel...

Bstrom: fråga hur mycket vill de ha för en ///M inredning som sitter på en 525 89 på en skroter!!! dem säljer inredning dyrare än vad bilen kostade till dem att köpa och det är därför att tycker det orrättviss!!!

M.V.H
mauricio

M.V.H
MAuricio

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
skrotnissar och deras pris sättning blir jag aldrig klok på.
Mest skrämmande är när dom försöker kränga sitt beg skit för mer, än vad det kostar att gå till bmw och köpa nytt.

Eller okunskapen på funktioner av det dom plockar av....

/Pelle
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Eller så knycker man från skroten, ligger ju ändå baar där och skräpar... Äh, skrotnissarna alltså, ibland går de en på nerverna...
Det är väl bara att låta bli att handla på skroten om det är för dyrt? Fattar inte riktigt vad problemet är. Självklart tar skrothandlarn ut så högt pris som möjligt för en vara, det skulle jag också gjort.

/Micke
Håller med Pelle. Enda skroten jag litar på är Returbilen i Malmö
;-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Returbilen regerar! Aldrig nåt tjafs där. Allt har fasta priser, och dessutom ganska bra priser. Ska dit i eftermiddag och plocka en skärm till vinterbilen tänkte jag. Hmm.. varför får jag en känsla av att jag inte kommer att ha tid att plocka ut BMWn till hegen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.