|
|
|
|---|---|
|
Jag har något som står o drar ström. Hur kan man spana upp detta. O stero finns men inte i kopplad. Finns det något vanligt eller hur spanar man upp detta går det o mäta ut ström från battiret? BMW520 -94 | |
|
ett sätt är att ta loss pluskabeln från batteriet, och sedan mäta med en amperemätare mellan pluspolen på batteriet och pluskabelns kabelsko...då ser du hur mycket ström du har när bilen är avstängd....ryck säkringarna en efter en tills det att värdet minskar, kolla sedan upp vad den säkringen går till.... så hade jag gjort MVH Johan K |
|
|
Tja. Kolla om check-controllerns högtalare är tyst, på min knastrade det i den även när tändningen var avstängd och det inte var ngt fel i display. Brydde mig inte om varför utan kopplade bara ur den(Klarar mig bra utan "PLING!!!!") och efter det drar den ej ur batteriet vid längre stillestånd.(Hittills en vecka iallafall) Tidigare klarade det sig knappt 2-3 dar. Drar ditt ur snabbare än det så e´d säkert nåt annat... Mvh/Krille |
|
|
min klara max en dag sen är den helt död... ska testa o mäta upp. finns det något mer tänk bart som kan stå o dra ström? |
|
|
Koppla helst bort minuspolen på batteriet vid mätningen, dels för att undvika kortslutning vid demonering/montering av polen, dels för säkringen i mätinstrumentet skulle gå om du skulle råka komma emot jord med pluspolen. |
|
|
Är batteriet fräscht ? Det kan ju vara kortis i batteriet. Har du kopplat löst ena polen och provat att låta bilen stå ? FordLTD Min BMW Länk |
|
| battiriet är helt nyttt optima battire och funkar utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.