|
|
|
|---|---|
|
Hade inte Tricolor några biimers i lasten åxå? Jag ser bara Volvo och andra traktorer... Länk Kanske de var i en annan del av fartyget. | |
|
har jag missat nåt?? Har dom delat färejan i bittar eller vad är det som har hänt?? den är ju otrolig stor ju! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det är den båten som kapsejsade i Engelska Kanalen... Satte sig på botten med fören, och blev sen påseglad av 5 (!) andra fartyg.. Fast det var en världsnyhet och dom märkte ut med lysfyr.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
EDIT: fast det var ju ett tag sen... Två bilar är fler än en.. |
|
| Eftersom Tricolor var allt för stor och tung för att kunna bärgas sågade man isär henne där hon låg på botten, samma teknik användes när man bärgade Kursk (då man sågade bort torpedrummet för att undvika olyckor). Väl uppdelat tog man upp henne på land, bit efter bit, antagligen ligger det väl en hög med buckliga bilar på den plats båten sjönk. Ocj jodå, visst fanss det BMW ombord. | |
|
Där skulle man nog kunna köpa billiga delar.... Maffigt att se...men sorgligt! |
|
|
Läste någonstans att biltillverkarna garanterade att dessa bilar (eller delar av dem) aldrig skulle nå marknaden av säkerhetsskäl! Troligen kommer de noga att bevaka att så inte sker heller, då det är de som får stå med hundhuvudet om något skulle hända... Jag skulle tro att det är direkt metallåtervinning för de bilarna! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
fälgarna kan man väl återanvända... om de är runda;) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.