|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om det är nån som har erfarenhet av Nankang eller andra asiatiska däck märken. Alltså av folk som kört bilar med dessa däck och har en åsikt. Åsikter av folk som tror att alla däck som inte heter Bridgestone, Godyear etc är skräp utan egen erfarenhet av andra däck besparar jag mig svar ifrån. Mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nankang säljer polaren som billighetsalternativ, funkar på vanliga Svenssonbilar med normla köregenskaper och kan man stå ut med lite vibbar i någon hastighet, så visst går dom att åka på- Men på En BMW har dom inget att göra. ///MVH Hasso Länk |
|
Körde på sumitomo i 18" på min första bmw. Högt ljud och dåligt fäste vid regn. Slitagemässigt vet jag inte då jag gjorde mig av med hjulen efter bara några månader... Vill man köpa billiga däck rekommenderar jag dackonline.se. Monterade mina Dunlop Sport i 18" igår, priset var drygt 1600 per däck. Mindre än vad den lokala handlaren ville ha för taiwandäcken i samma storlek. |
|
|
Körde sumitomo 17" (235 fram och 255bak) på min gamla porsche... Mycket dåligt fäste vid regn, men å andra sidan mycket bra fäste då det var torrt! Ljudnivån vet jag inget om för det underbara mullret av den bilen överröstade det mesta ;) Slitagemässigt tyckte jag de höll rätt bra i förhållande till hur jag körde... mvh Sahlin |
|
|
Som en upplysning ang. Nankang citerar jag Teknikens Världs däcktest i nummer 7 2005 (senaste) där Nankang Ultrasport NSII utses till botten napp och trafikfara. I sju olika teststeg med maximala 10 poäng per steg skrapade detta däck ihop 23. Strax efter kom Hankook Ventus K105 på 32 poäng. Testvinnaren och bästa köp enligt testpanelen blev Michelin Pilot Sport på 57 poäng. Toyo Proxies T1R utsågs till årets testkomet på 51 poäng. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Nankang var väl med i sista numret av vi bilägare och utsågs även där som trafikfara?! "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department... |
|
|
Jag har kört 3000 mil på Nankang. Extremt dåligt fäste i väta men nära outslitliga..... Koreanska däck är i allmännhet hårda och taskiga i väta. Koreanerna kör väldigt lugnt då det regnar enligt mina erfarenheter. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Blev totalsågade i nya Teknikens värld, borde ej komma utanför Tawanesiska gränsen var deras kommentar på sista plats efter Kumho och Falken. Jag tyckte faktiskt den test var en av de bättre som gjorts på länge. (även om Conti kom sist i en gren :) ) ///MVH Hasso Länk |
| jag har nån av michelins däck fram och dom verkar slitas väldigt lite, kan vara för att jag mest gubbkör.. | |
| glömde fråga om någon har erfarenhet av goodyears eagle F1 däck? funderar på att köra 4 st sånna inom en snar framtid(innan polisen tar mig) | |
|
Goodyear F1 kommer på 6:e plats i TV:s test nu i sista tidningen. De är dåliga på vattenplaning, älgtest samt rullmotstånd står det. Efter Michelin som vann, toyo, conti, Vredestein samt pirelli...12 däck med i testet En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Baader. Eller innan du krockar för att greppet inte räcker till när du som mest behöver det. Bara en reflektion..... |
|
| då ska jag köpa dom som vann testet i T V. får man dom med bussgods? | |
|
Köper du michelindäcken på dackonline så kostar de ungefär lika som goodyearen också så det är väl inte så mkt att fundera på...däcken kommer till adressen som du anger. På jobbet eller nåt så kör de ut dem till dig om du har möjlighet. Annars får man väl hämta dem på posten eller nåt antar jag. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Satt Nankang på min bil när jag köpte den och efter 1000-1500 mil så syns det knappt att de slitits någonting. På torrt funkar de utmärkt men som många andra säger så är de totalt värdelösa vid blött underlag! Bilen: Länk |
|
| Eftersom många här verkar se däcktester som en lag.. kan jag nämna att i ett test för ett antal år sen så döpte TV om Contis däck till "Continental NonContact".. | |
| Se till att köpa michelin sport ps2 och inte det vanliga michelin sport hade det på min förra bil och det är det absolut bästa däck jag någonsin haft | |
|
Däcken är det äverlägset viktigaste delen för komfort och säkerhet/snabbhet. Köp kvalitetsdäck inget annat duger. Om du inte har råd, köp en billigare bil. Inget illament,men däck och bromsar gör underverk på vilken sophög somhelst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.