|
|
|
|---|---|
|
Jag har plötsligt drabbats av att fläktarna börjar gå på högvarv i min klimatanläggning. Inte direkt, men efter en stund. Det verkar sammanfalla med att motorn uppnått rätt arbetstemperatur. Det går inte heller sänka farten manuellt. Men det går att stänga av hela anläggningen. Dessutom verkar stereon låsa sig också. Trots att CD är på så är det bara radio som spelas opch jag kan inte byta kanal. General fel på elektroniken eller? Någon som känner igen symptomen? | |
|
Essen: Den skenande coupe fläkten beror med stor sannolikhet på fläktmotståndet. De finns en välskriven :) instruktion här för ett byte Länk Dina radioproblem låtter märkliga, med min förra e46 hade jag problem med att den inte ville mata ut skivan och hängde sig därmed i cd läge. detta fixades genom att lägga av + polen i en halvtimme. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Kanon... Vet du om felet visar sig om BMW kör sin diagnos? Vore väl lite synd att slänga ut 750 om det nu inte skulle vara motståndet. Tack för alla tips. Har dock redan blåst hela lönen så jag måste vänta tills den 25:e, sen ska jag nog fixa det. |
|
|
Essen: Hittar du en aukt firma som gör DIS test för under 700 kr? Det borde med hög sannolikhet dyka upp som en felkod i DIS, jag ser inte riktigt annars vad de skulle kunna vara om inte fläktmotståndet. Kanske en defekt tempgivare som får för sig att blåsa in varm/kall luft för fulla muggar. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.