AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.364

trim eller chip till 323 e36

Visa användare
8
anders jansson
BMW 330CIAM -02
jag undrar om det finns något trim eller chip till bmw 323 -97
och isåfall vad hittar jag det.
Andie_83
Hej Anders och välkommen till forumet och BMW. Chip kan du köpa på många ställen, snart överallt där dom säljer bildelar. Trim är ju kammar, portning, optimering också vidare om du inte satsar på kompressor eller turbo. Annars hade jag bytt till i så fall öppet luftfilter/sportfilter i burk, sportavgassystem och kanske ett chip. Grejen är den att ett chip till en sugmotor (alltså en motor utan turbo/kompressor) endast höjer varvstoppen och kanske ger en minimal effektökning. En turbo/kompressor matad motor är ju annorlunda då du kan ändra så mycket med luftflöde, tändning och sånt på ett helt annat sätt. Ett tips är att söka här Länk och du kommer hitta MYCKET om chip också vidare. Skriv i sökfältet t. ex chip AND e36

Lycka till och hoppas du får mycket nytta och nöje här! Du får gärna anmäla dig till våran e36 klubb, maila eller adda mig på MSN så berättar jag mer

Ha det bra

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Visa användare
8
anders jansson
BMW 330CIAM -02
hej andie tack så mycket för välkomningen.
jag har både sportsystem och filter och troligt viss något slag av annan trimning för jag drar en e36 325 manuell som ingetting.
men jag får luska vidare tack så mycket för hjälpen

ha det bra

mvh anders
Andie_83
Hej Anders. Inte så konstigt att du drar en 325i, då du har samma motor som den. Ända som skiljer 325/323 e36 åt är toppen typ. I alla tester som gjorts har 323:an accat jämt och ibland till och med piskat 325:an. Men 323:an har ju en nyare motor vilket betyder modernare motor! Ha det bra

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Visa användare
8
anders jansson
BMW 330CIAM -02
hej andie men det är än då konstigt jag har ju automat och han hade manuell

mvh anders
M-52an ger inte 170 kusar , den ger mer mellan 180-185 hk , + bättre vrid på låga varv , så det är inte så konstigt att 325or kan få pisk

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Visa användare
8
anders jansson
BMW 330CIAM -02
är du helt säker på det.

mvh anders
Teknikens värld mätte 170 på Driven Räknar du med en låg driv förlust på 8% så har du 183 Hk

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Visa användare
8
anders jansson
BMW 330CIAM -02
ja ha det var bra då vet man lite mer.
mvh anders
åhh fan.. jag som tyckte det var hyfsat stor skillnad mellan min och kompisens 323a.

då är juh min iofs chippad , och bättre andning men ändå...

170 på driven.. du vet 8% förlust är låååågt räknat.. du får nog räkna med 10% iaf...

så det är nog fasiken nästan 190hk i motorn då.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Jo 8% är lågt räknat 8-12 % är vanlig bort räkning

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Visa användare
8
anders jansson
BMW 330CIAM -02
okej tack så mycket för hjälpen då vet man lite mer

mvh anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.