AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.926

Nytt reportage på AutoPower - Provkörning av BMW X3 3.0

Sida 1 av 2
Provkörning av BMW X3 3,0 Länk
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
I faktaruten nere till höger står det 294kkr i basutförande, och 394kkr i texten... ;)

-- fjalar
Önsketänkande. Har rättat nu :)

Mvh
/Janne
blää, vad den är ful.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag tycker den är ganska snygg, men en "nedlackning" skulle inte skada...

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Vi väntar med spänning på första testet av 645!

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Tycker inte heller att den är snygg. Framlysen får vi väl väja oss vid eftersom nya 3:an kommer antagligen ha liknande framlampor. Mycket läsvärt reportage dock:)

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Visa användare
32
Fredrik H
M3 cab -95
Verkar vara en bra BMW som vanligt, tyvärr är den för ful...
Svårt att hitta en plastigare Bmw invändigt.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
SUV, tragiskt :(
mafia_shq
den va inget vidare, ful !
Säkert en trevlig familjebil iaf.

//Lazze
Länk
Jag tycker den ser helt ok ut, men små SUVar är inte riktigt min grej. Vore kul om nya trean blir någorlunda lik X3:an, då har man en ny favorit i "familjen". :-)

Mvh Elvis
Tycker X3 är väldigt snygg! Den ser bättre och bättre ut ju mer man ser av den (hmmmm det känns igen? :)). Allra läckrast blir den med original Aerodynamikpaket, och då också "nedlackad".

Originalfälgarna den erbjuds med är genomgående ganska oinspirerade dock :-/

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Tycker att repotaget var bra skrivet med rätt portion humor skulle vilja sett när X3´n hoppade fram som en groda i början innan textförfattaren fick kläm på lådan.
Exteriört tycker jag att den faktiskt ser helt okay ut,fast interiört så kan jag tycka att Hyoundais designavdelning verkar ha varit framme fast den kanske ser annorlunda ut i verkligheten.

-----
Mvh
Nisse
Länk

Jan; Tack för ett mycket trevligt reportage! Alltid roligt att läsa om nya BMW-modeller när det är en sann BMW-entusiast som skriver.

Jag hoppas X3:an ser lite roligare ut i verkligheten, jämfört med e60 och e65 tycker jag den ser lite "menlös" och trist ut på bild.

Jens
Jag tyckte den var ful tills jag såg den i verkligheten och fick köra den ett dygn. MUMS!

Skitsnygg och trevlig bil. Går förvånandsvärt tyst. Gör sig inte så bra på bild dock ( som nästan alla C. Bangle bilar).

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
32
Fredrik H
M3 cab -95
Jag tycker som du erito, CBs bilar är fula på bild. Jag är även övertygad om att X3an är en mycket trevlig bil att köra.

Tyvärr tycker jag att CBs bilar är ännu fulare i verkligheten. t ex nya femman som ser ut som en padda på vägen. Ungefär som en uppsvälld impreza ;-)

(Reportaget var dock mycket bra! :-) )
Ni glömde att det är omöjligt att kliva ur bilen utan att skita ner byxorna!
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Den har inte bara hyfsad prestanda, den är också väldigt snål!

"Blandad körning l/100 km 1,14"

Inte illa med 1,14 liter på 10 mil! ;) Nån blandning av tyska och svenska mätsystemet kanske?

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Clubsport: Omöjligt skulle jag inte vilja påstå. Jag klev då ur och i säkert hundra gånger under fotodagarna utan att lorta ned mig mer än vanligt. Men visst finns risken i högre grad än hos lägre byggda bilar.

Berga: Lupo 3L släng dig i väggen :)

Mvh
/Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.