AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
585

Hur och vart försäkra M3e30

m3
6
m3peter
M3e30-87
Undra hur ni försäkra era m3 e30
jag skulle vilja ha en entasiastföräkring men vilka har det.
Mycket taksam för svar.

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Länsförsäkringar har. Om de sedan går med på att entusiastförsäkra M3an är en annan sak. Det är ju lite krav de har på sin försäkring.
* Bilen måste vara i fint skick.
* Måste ha historiskt eller kulturellt värde.
* Inte användas som bruksbil. (en till bil)
* Max 500mil/år
* Stå i godkänt garage. (vad nu det är)
* Du betalar själv skadeförebyggande åtgärder. (krycka, larm)
* Batterifrånskiljare och startspärr.
* Brandsläckare m.m m.m
Sedan måste bolaget besikta bilen innan de kan godkänna den.

Bilsport och Mc tar inte emot M3or som entusiastbil med motiveringen att de inte är över 20 år. Fast om tre år så är jag tveksam till att de tar emot den ändå.
Blir nog ingen entusiastförsäkring för min del. Kör troligen mer än 500mil så det skiter sig redan där. Är också lite fundersam över vilket bolag man ska ha.
Har f.n. Länsförsäkringar och skulle få betala 14000:-/år helförsäkrat.

///BMW - Was sonst!
haimaul
Förre ägaren till min E24 1985 hade den försäkrad hos Bilsport-MC trots att den inte var 20 år gammal så jag tror inte att de är benhårda på det. Däremot får nog bokstavs-/sifferkombinationen "M3" varningsklockorna att ringa hos de flesta försäkringsmänniskor. En riktigt fin M3 E30 i originalskick borde gå att entusiastförsäkra men det beror nog mkt på vem ägaren är (ålder, bostadsort, kraschhistorik etc.).

Även MHRF har någon form av entusiastförsäkring, f.ö. Försäkrar många äldre jänkare och rena veteraner och har stenhårda krav. Kan vara värt att kolla upp.

Vilket leder till det man kunde lägga in som standardsvar på detta delforum: Ring runt till bolagen och fråga!

Why pamper life's complexities
When the leather runs smooth on the passenger seat
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.