|
|
|
|---|---|
| Har ett litet problem med min 320 -93... När bilen är kall "hackar" den sig fram precis innan jag släppt upp kopplingen helt vid start från stillastående. Detta fenomen inträffar bara vid stillastående start från ettan och bara när bilen är kall. Efter att jag åkt ett tag märks det inte alls. Detta problem har visat sig nu under vintern. Vad kan vara felet? | |
| jag har liknade symtom på min 320 88 | |
|
jag me har liknande symptom på min 320 89... börjar inte kopplingen bli utsliten när den hackar sig fram? |
|
|
Det kan vara olja som läcker ut på lamellen. Det kan då bli en hackande upplevelse. En liknelse med att blöta handen i vatten och sedan dra handen över en spegel eller glasruta. När du sedan kör en stund så försvinner oljan från lamellen. Det är ju bara en teori. Det kan vara fjäderskivan som är utsliten ja, eller om man inte har fjäderskiva så kan det vara tryckfjädrarna som gör att det blir tillräckligt med friktion. Mvh Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Har varit med om något liknande på en vw, där hjälpte det att slira till kopplingen rejält en gång så det brände bort ytbeläggningen. Kanske kan hjälpa även på din bil. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.