AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
481

323ci....pigg?

Lindahl
Jag provkörde häromdagen en 323ci-00, den var ganska pigg, men är det någon stor skillnad mot 328ci/325ci?
Vilken ska man satsa på?
Soton
Ja har en 323ci men jag tycker inte att den är så pigg.
8 sekunder till hundra är inte lika kul som 7.3...
Endast på högvarv är 323ci rolig.. Men det är ju alla BMW motorer...
Satsa på 325/328. Och ta en sedan så slipper du bli elitgymnast för att få på dig bältet...
Har en 325Ci-01 som jag tycker e ruggigt pigg. Håller i och för sig med om bältet, men vafan, lite stretching e aldrig fel!
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Ni måste vara extremt gamla och ha stela leder! Utnyttjar ni inte spaken som man fäller fram sätet med? Den är ju gjord för att lägga bältet i, efter man har gjort det är det inte sååå långt att sträcka sig;)
Soton
328 Coupe:
Men jävlar det säger du nu när jag köpt mig en 325ti...
bmwluver
vet inte vad ni har för sätta-på-er-bältet-teknik, det är ju bara att med vänstra handen ta tag i bältet ju... inte tal om att vara 'elitgymnast' eller att strecha... en del är roliga... :-)
Soton
bmwluver:
Du är en smidig en du.
Efter 16 månader med min 323ci så är jag jäkligt vig i vänsterarmen. Jat tar bältet med vänster hand över axel bakåt...
Skönt att 325ti kommer i skiftet januari/februari.
Soton
Enligt Peggen som jag har haft många trevliga samtal med så är 170 hk sexan den bästa BMW gjort.
Januari 2000 tyckte han det. Den mest prisvärda motorn också.
Men min känns tung men bilen är pigg det är den. Dock så tyst att den dödar fartkänslan effektivt.

Lindahl
Om den är så tyst får jag väl montera direct air-filter på min så man får lite sång då.....

mvh Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.