|
|
|
|---|---|
|
Haller pa att kolla upp mojligheterna till att optimera min kommande 530d. De flesta som anvant Unichip verkar nojda och informationen om Unichip sager att det skall ga bra att mappa dieslar ocksa. Finns det nagon har som gjort det och kan dela med sig av sina erfarenheter? Tack pa forhand! //Örjan C | |
|
Provade att hora med Autokinito i Uppsala som ar narmast for mig, men tydligen sa jobbar Christos inte med dieslar. //Örjan C |
|
|
Kolla på Länk Mvh |
|
|
Skulle iofs väntat i typ två år så slipper man få problem med BMW och eventuella garantier, men även med tanke på att dieslar tar ett bra tag att köra in, räkna med 2-3000 mil. Mvh |
|
|
rob_t_j72: Tack, jag har kollat upp KCR-box tidigare. Anledningen att jag funderar pa Unichip ar att det skulle ge en mappning som skulle vara specifik for min bil och som skulle ga att gora litet "mildare" an en std KCR-box. Samtidigt sa skulle man kunna fa en koll pa att avgastemp mm inte gar upp till skadliga nivaer med den mappningen som man kommer att anvanda och att man direkt kan fa se vilken bromsad effekt bilen har fore och efter uppdateringen. //Örjan C |
|
|
rob_t_j72: Sag inte andra inlagget. Kommer nog vanta ett par ar precis som du sager, men man vill ju alltid kolla upp sadana har saker sa fort man far det i huvudet! //Örjan C |
|
|
TS Motorsport staller sig positiva till att montera ett Unichip pa en diesel. Man rekommenderar att bilen ar inkord (gatt minst 7-800 mil) innan uppdateringen. Risken ar annars att man inte far ut maximal effekt och att man kan vara tvungen att mappa om nar motorn slitit till sig. Unichip gar inte att montera ur utan att det marks eftersom den lodes fast i kabelharvan till originalboxen och det gar inte att kopa till nagon motorgaranti som ersattning for nybilsgarantin som gar forlorad iom uppdateringen. //Örjan C |
|
|
kolla upp www.breyton.com dom har fina trim till din upp till 260hkr |
|
|
helgonet: Tack for tipset, men det verkar ocksa vara generella chip och inte nagon mappning... //Örjan C |
|
|
kolla www.klracing.se där finns Dieselboxar till bra priser |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.